Annons:
Annons:
Fixa fint i hemma

Guider & inspiration till trädgård & hem.

Sugen på storstadssemester?

Då är det här sajten för dig!

Niklas Svensson
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
  • http://www.facebook.com/people/Siv-Christina-Bergström/1624902769 Siv Christina Bergström

    Oj, Oj, Oj, … jag som trodde att det bara var SD som mobbades …
    Befriande att höra att det inte endast är SD som blir utsatta för denna avskyvärda mobbning och kränkning …

  • Byl

    Nu får det vara nog med sådana händelser inom partiet. Är det bara för sin egen karriär eller vill man arbeta för partiets framgång. Jag trodde inte det fanns så mycket ”skit” inom partiet. Jag trodde vi jobbade mot målet att vinna valet 2014.

    • ROS

      All skit har långtifrån kommit fram ännu, det är ett genomkorrupt parti, med mycket gammalt dökött som ligger kvar å ruttnar

      • Anonym

        Du är ett troll

      • Anonym

        Moderaternas historieförfalskning kunde Niklas Svensson skriva lite tydligare om här så folket fattar vad de går för?

    • Anonym

      Sommestad mål är väl just att stärka (s) och i första hand s-kvinnor. Det är inget konstigt med att att en ny ledare vill att det centrala kansliet fungerar. Delvis var det dåliga centrala arbetet orsaken till att Sommestad valdes till att ersätta Nalin Pekul. Saken har vad jag förstår skötts helt korrekt med fackliga förhandlingar m m. Men självklart finns det folk som blir missnöjda när en arbetsplats organiseras om.

      Men det skulle förstås passa Niklas Svensson bra om socialdemokraternas centrala organ blir lamslagna för att de saknar förmåga att skapa en slagkraftig organisation.

  • Anonym

    Niklas Svensson verkar inte gilla sossar.-)

    Anonym källa igen?

    • ROS

      Precisera är du snäll, VAD det är vi ska gilla hos sossarna, vad finns det???

  • Anonym

    Hycklarpartiet nr 1 slår till igen…

  • http://twitter.com/Teelazeb Lars Forsberg

    Avslöjande? Det är som vanligt en massa skvaller som du kommer med.
    Vad kan det vara som skulle få mig att tro på vad du kommer med?
    En känd kriminell skitstövel som du vet väl inte vad sanning är?
    Jag tycker du ska skriva nekrologer, Där är det fullt acceptabelt att ljuga och skarva.

    • ROS

      väldans vad du skarvar, ljuger du också???

    • Anonym

      Bra skrivet ska du veta. Håller med dig om detta också!

      • Wime

        Ros2/Trägubben,

        Vem är ” Fredde ” ?

      • Con

        Nu har ”trägubben” alias ”ROS” alias ”SOR” alias ROS2″ tillika rönnqvistarn kommit tillbaka från socialen, håll i er nu han har hämtat mera pengar, (bidrag)

  • Mittbena

    Någon som är överraskad? Sommestad är ute på yttersta vänsterkanten i sitt parti, och har förutfattade bestämda principiella åsikter, meningar om det mesta. Hon tillhör inte de personer som skall möta framtidsfrågor, omvärldsanalyser, europasamarbete mm för socialdemokraterna. Det är reliker från 70 tals vänstern som hindrar S från att växa. Som agitator kunde hon lika gärna komma från VP(K)

    • Anonym

      Fredde har svårt för en mittbena ska du veta? Framtids frågor säger du? Är det mer stulna pengar från sjuka arbetslösa och pensionärerna då som du tänker på?

  • Anonym

    Men Nicklas, har du hackat dig in i en dator hos Socialdemokraterna igen? Du har ju gjort det tidigare och fick då sparken från Expressen men har tagits till nåder igen tydligen!

    • ROS

      Jaa fler skulle göra det så vi fick fram lite fler lik ur sossarnas bårhus, det är fullt där!!

      • Anonym

        Var finns en bokstav om Moderaterna då här? Ser du inte att de inte finns i verkligheten ens nu Moderterna nämligen?

      • Sickan Silvander

        Det vet du väl att sossarna har en Ros som symbol :)

  • Monica

    Det är väl fler än Niklas Svensson,den siste liberale förkämpen på Expressen,som inte gillar S.Det är heller ingen hemlighet att S är ett parti fyllt av myglare och pampar som gynnar dem egna leden.Minns orden”nu har vi valt om,valt rätt”.Blä.Men folket är så korkade i Sverige att dem kommer att rösta fram dem och sedan gråta över spilld mjölk som vanligt när allt blir dyrare och dummare,som alltid med S.

    • Sickan Silvander

      Jag röstar inte på sossarna OCH jag skulle vara mera korkad om jag röstade på något parti i Alliansen :)

      • Anonym

        …återstår alltså SD, MP, V(PK) + diverse extremister på bägge kanter…..
        …eller nöta sofflocket & låta andra bestämma – men isåfall kanske man inte skall ha åsikter sedan?,,,,,,

        • Sickan Silvander

          Nää..soffliggare är jag inte heller. SD-anhängare är jag då rakt inte.

  • Anonym

    Tänk om alla journalister skulle inleda sina texter med ”Jag avslöjar…” eller sina kommentarer med ”…mitt avslöjande betyder att…” Niklas, du gör dig bara så löjlig när du hela tiden fokuserar mer på dig och ditt än på det du bevakar. Förstår att du bygger varumärke, men i min värld blir det ett ganska löjligt varumärke.

  • http://pulse.yahoo.com/_YJOELVAUUZDN7LNTSSNJ5IFT6A Joppe Sweifeldt

    Det finns flre Sommestadare i leden av mångårig korruption med kvotering som mål………rensa blir bra

  • Anonym

    Väldans meningslös artikel. Dåligt skriven. Försök till att bygga eget avrumärke o.s.v. Tycker herr Svensson ska gå in på t.ex Newsmill och se hur väl underbyggda artiklar ska se ut. Det här, oavsett innehåll, var mest blekt och taffligt. Skärpning.

  • NIH

    Då verkar det som att Expressen inte hittat nåt på Löven då? Eller är det ditt bidrag till att påverka Sossarna i rätt riktning? Opinionsbildning är viktigt men är det inte snyggare att använda sakargument istället för att sänka dom som har fel åsikter?

    Tyvärr har ju du en position med mycket ansvar som journalist. Tänk om det var lika illa för en reporter att fara med skvaller och osanning som en politiker att få intern kritik…

    Jag trodde att journalistiken postJuholt skulle vara lite mer nyanserad och återhållsam men den naiva tron kom på skam.

    Får se hur mycket spinn du får på det här Niklas.. bortsett kommentarer från Sommestadanhängare som mig och Sommestad/kvinno/vänstermotståndare..

    • Åsa-Nisse

      Du menar att sossepolitiker inte far med osanningar då??
      Är det bara nostalgiska drömmar du har eller är det några fakta?
      Det finns alldeles för mycket ”postLjugholt” kvar hos både sossepartiet och tydligen också anhängarna, ”röstboskapen”

      • Anonym

        Nu var Moderaterna och försa sig om artt folk ska arbeta till 75 år innan pensionen. Klart att jobbskattemutorna kostar pengar som alla vet!

      • Sickan Silvander

        Vem är postLjugholt??!!

        • Anonym

          Post är ett prefix med betydelsen -efter, t ex postwar = efterkrigstiden. Postjugholt (dock utan g) får anses vara fyndigt i sammanhanget.

    • Anonym

      Varför inte gå över till aftonbladet då, där journalister gör allt för att misskreditera Reinfeldt, t.o.m vantolkar hans framtidsspaning om vilka problem de många framtida åldringarna kommer att ha på samhället.

      • Anonym

        Tål du inte sanningen sm Fredde talade om hur han är i grund och botten? Nu vet vi var han står också så tala om det när duu ändå håller på här?

      • http://twitter.com/GraasMatta Graas Matta

        Varför inte läsa och ta del av olika tidningar med olika åsikter för att nyanser och utmana sina egna värderingar?

      • Sickan Silvander

        Jag gillar Aftonbladet..men man måste ju vara medlem i Facebook(skiten) för att kunna kommentera där..

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=712672824 Mette Larsson

    Tragiskt att inte utförsäkrade/arbetslösheten och fattigdomen i landet är av större vikt att prata om utan hellre hitta på något att för att göra allt för att söndra socialdemokratin.

    Glöm inte det att dom flesta fördelar du har idag är pga socialdemokraterna så visa lite tacksamhet för att du inte går på knäna som många tvingas med borgerlig politik ovanpå det säljer ut folkets vinstdrivande företag till under marknads priset vem tror du kommer få betala för att få tillbaka välfärden i det här landet..

    Ett uppslag till nästa artikel du knåpar ihop:

    http://www.xn--utfrskrade-u5a7s.se/berattelser.php

    Där kan du läsa några få berättelser om sjuka utförsäkrade borde vara viktigare att berätta om har garanterat ett större nyhetsvärde på alla plan försök får du se om du inte hinner få smäll på fingrarna innan det går i tryck av överheten..

    Det handlar inte längre om bara några få enskilda utan tillsmmans är dom tusentals och åter tusentals tänk på det och imorgon kan det vara du eller dina barn om du har några..

    • ROS

      Vi tycker att du har glömt det väsentliga, det är inte vi läsare å skribenter som söndrar sossarna, det har dem lyckats med perfekt själva, inte behöver dem någon hjälp med det.
      Fler Ljugholtare och Somnestadare behövs inte för å sänka sossarna.
      Du där emot kanske måste gå till optikern för å kolla synen. Ta hörcentralen samtidigt, sen ska du se att det blir mer hoppfullt!

    • Anonym

      Vi har absolut inget att tacka sossarna för, jämför Schweiz som har högre välstånd, är välskött, har en form av direkt demokrati där innevånarna får säga sitt i lokala folkomröstningar.En Schweiz som vi en gång låg jämsides med, sedan kom Palme…
      Hur kan de ha det så bra när de är och har varit kemiskt befriade från sossar?

      • Anonym

        ja trodde att du var i Sverige? Du med Moderaternas nåder så hade du inte ens haft rösträtt ännu ska du veta. Så tur att Socialdemokratin finns i landet så du fått gratis skolgång också?

      • Sickan Silvander

        Vad gjorde Palme ???

        • Anonym

          Mycket bra fråga…….

  • Anonym

    De är på något sätt högfärdiga och snorkiga mot varandra dessa kvinnor emellan sig

    • Anonym

      Visar de dessutom prov på att vara maktmänniskor är det dags att ta Mats ur skolan och bli en ofarlig uteliggare för att bli uppskatad.

    • Anonym

      Ja, kanske inte för inte som Stig Malm kallade dem för ”f,,,,,,,,,t”?..

  • Anonym

    Många ruttna äpplen i det partiet.
    Läste att riksdagsmannen Jan Emanuel Johansson (S) misstänks för skattebrott och bokföringsbrott. Och som förvarare har han valt Thomas Bodström.
    Skall man skratta eller gråta

    • ROS

      Exakt, det är just sådana ruttna äpplen som inte Mette Larsson å company varken vill se eller höra talas om. Men dem finns, å dessutom i massor.
      Det konstiga är att sossarnas röstboskap varken ser eller hör sådant, utan det är alltid motståndarnas fel, märklig inställning!!

      • Anonym

        Hördu borgarn här nu är du avslöjad så var uppmärksamm på detta här vill jag upplysa er om!

    • Anonym

      Men visst finns det riktiga Moderater som vill att folk ska jobba till 75 år nu. Se de kommer med räkningen till alliansarna så de får betala den också? Tala lite om sånt här nu när du ändså är i gång här!

    • Sickan Silvander

      Jag skulle ha valt Leif Silbersky som försvarare :)

  • Anonym

    Ett kvinnoförbund, en samling bitter kvinnor som mobbar varandra

  • Miljöintresserad

    Det vore synd om hon inte utsågs till ekonomisk-politisk talesperson för Socialdemokraterna. Hon är bra på att hålla monologer och skriva mobbande artiklar, men mycket svag som muntlig debattör.

  • Anonym

    ”Avslöjandet skakar kvinnoförbundet”. Här recenserar Svensson sin egen insats. Eftersom brevet var ställt till förbundstyrelsen var väl kvinnoförbundet informerat långt innan Svensson gav sitt bidrag?

  • Andypanda75

    Niklas – Det har nog inte undgått någon att du har en uppfattning om Socialdemokratin. Du är ju så pass intersserad att det inte hindrade dig från att göra dataintrång! Innan du kastar sten på andra kanske du ska ransaka dig själv om vad som är rätt och vad som är fel. Du försöker återigen koka soppa på en spik. En annan sak jag funderar på är vaför ni väljer en så ofördelaktig bild på Stefan Lövfen som ni gör i angränsande artikel. Vill ni säga något med den bilden, eller?

    Det kanske inte heller är någon hemlighet var jag står politiskt, men jag har full respekt för andra här som inte delar min åsikt. Jag försvarar inte mobbing eller andra kränkande handlingar. Det enda jag kräver är att DU som journalist på en av Sveriges största tidningar gör ett hederligt jobb!

    Tycker du ska skämmas!

  • Anonym

    Ja så är nästa socialdemokrat tagits fram för slaktning av Niklas Svensson igen här! Men inte en enda bokstav om Alliansen här som ni ser väl? Sverige har blivit värre än Sovjett verkar dt nu för tiden också tyvärr så illa är det.

    • Sam

      Sovjet som det stavas, verkar ju vara just det du vill ha, så vad tjafsar du om rönnqvistarn, å förresten det var ju du som sa att ÅsaNisse skulle bli statsminister, å att vi andra var för dumma för att förstå det, VEM var det nu som var korkad???
      Joo rönnqvistarn även kallad ÅsaNisse2
      Du är nog ett riktigt pundskutt du!!

  • Anonym

    Anklagelserna har inte tystats ned. Till skillnad från Expressen har förbundsstyrelsen haft tillgång till information från olika sidor. Och vad jag förstår tillvidare förklarat sig nöjd med hanteringen.

  • Anonym

    Varför existerar överhuvudtaget Socialdemokraternas kvinnoförbund? Tycks mest vara en födkrok för kvinnor med politiska karriärambitioner. T.ex. Inger Segelström som blev välbetald EU-parlamentariker, Margareta Winberg, för att bara nämna några. Förbundet kan även ståta med att ha varit pådrivande för tillkomsten av den minst sagt bisarra svenska sexköpslagen.

    • Anonym

      Jaså, du är upprörd för att du inte får köpa sex? Det ärsådana som du som gör att kvinnoförbundet behövs!

    • Anonym

      Varför existerar överhuvudtaget socialdemokraterna?
      Svar: bästföredatum var inte uppfunnet då detta dinasaurieparti kom till.

      • Anonym

        Talar du om Moderaterna nu här förståss? Ja deras bäst före datum har gått ut med Freddes tabbe ska du veta?

      • Sickan Silvander

        Det var fackföreningar,sjuk- och begravningskassor och olika socialistiska grupper som bildade partiet.

        Sossarna var det första partiet som bildades sen kom andra efter.

        Det är tack vare sossarna som vi fick in 8 tim arbetsdag..innan dess kunde de få jobba 16 tim.

    • Anonym

      Kasta inte sten i glashuset var det visst här?

  • Anonym

    Sossarna är i krig med sig själva om att få vara närmast köttgrytan.
    Vissa kommer inte att släppa taget förrän de har större Herrgård än Göran Perssons 40miljoners. Nu har tre st statsministerlöner fastän ingen av dessa är i närheten av ett hederligt arbete. Snart är det fler, för när och om Löfven öppnar munnen så kommer svetslopporna.

    • Anonym

      Fredde är på väg och skaffa sig en 50 miljonärs härrgård nu när han tvingar folk arbeta till 75 år. Du glöm inte tala om det när du ändå är i gång här?

      • Anonym

        ROS är mycket bättre, Ros2 är bara en billig kopia.

        • Anonym

          Ja visst NIC var det förut så du vet det nu också. Så han är din kompis nu också här? Hoppas folk är observanta på detta här nu!

        • Anonym

          Det är nog rosorna som bekämpar varandra – även här.

      • ROS

        Nej Fredrik är INTE på gång att skaffa herrgård, du har tagit fel på person, det var Persson Göran om du minns den store arbetarledaren det var han som lurade av pensionärerna ca 250 miljarder samt övrig befolkning massor med skattepengar, det var han som köpte en stor herrgård, som det stavas, så rönnqvistarn du har fel SOM VANLIGT

        • Anonym

          Vet du inte ens vad din idol håller på med? Klart att han låter dig arbeta till 75 År också ska du se. Så han får råd med sin herrgård också när han avgår vid nästa val? 250 miljarderan skrv Moderaterna Folkpartiet Centern kristdemokraterna på också som du undanhåller av nån konstig anledning här igen?

          • Anonym

            Du, har du glömt att det var din store idol Göran som gjorde slut på de 250 miljarderna?………Det var ju han som styrde Sverige då, med aktivt stöd av Ohlyisterna……

    • Anonym

      Du angriper sossarna för att bereda plats för Sverige-demokraterna. Det är tydligt.

    • Sickan Silvander

      HAHA…då får Fredrik R akta sig så han inte blir ”loppbiten”hahaha

  • Akademiker

    Professorn i ekonomisk historia lär ha uppnått denna titel via sin avhandling: handmjölkerskor i bondesamhället i 1880-talets mellannorrland. Det lär vara sant.

    • Anonym

      Ungefär som Lotta Gröning, som studerat arbetarnas historia.
      Intressant med så många med framtidsvisioner inom S.

      • Anonym

        Sommestad har varit chef för Framtidsstudier.

    • Johan38

      Jag är ingen stor fan av vänsterkvinnor men det är väl ändå så att professorer tillsätts. Man får sin titel Doktor genom avhandling. Eller?

      • Susanne Karmefjord

        Ja professorer tillsätts och doktor blir man efter ett avhandlingsarbete.

    • Anonym

      Inte sant, och lätt att kolla. Har du köpt din examen?

  • http://twitter.com/GraasMatta Graas Matta

    ”Avslöjande” som ”skakar” – ja folk har konfliker och alla drar inte jämt på en arbetsplats. Bittra kolleger pratar skit om sin förra chef, det är ju nytt.
    Jösses vilken skarpskjutande journalistik. Striden mot dem socialdemokratiska väderkvarnarna fortsätter… Gäääääsp.

    • Anonym

      Att inte angripa ett sådant parti som ständigt splittras av interna stridigheter och där falangstriderna ständigt härjar då detta parti anspråk på regeringsmakten hade varit tjänstefel av Niklas Svensson.

      • Anonym

        Så du erkänner att Niklas Svensson inte är journalist utan en politisk torped?

      • Anonym

        Ja, han ÄR ju faktiskt politisk kommentator….

  • conny bergkvist

    Hur länge skall denna man från Expressen få gå fri från sitt ansvar med intrång och lögner.Dags att utse ett pris från Svenska folket till Sveriges sämsta krönikör.Priset blir att åka till Bie i Sörmland och värdera Borgs hus som Sörmlands Sparbank värderat till 160% över vad fastigheten är värd,Borg behövde låna pengar.

    • Anonym

      Men du att han inte är ärlig Niklas Svensson? Klart att om han gjort dataintrång så blir han inte trovärdig heller här. Det förstår all som har en fungerande hjärna kvar ännu?

      • ROS

        Eftersom du inte fattar själv så har du härmed avsagt dig din hjärna, men alla vi andra läsare här har fattat det för länge sen, bra att du nu är överens med oss, rönnqvistarn

        • Anonym

          Är du Åsa Nisse eller NIC som du var tidigare? Menar du att du har hjärna? Hur ser den ut för dig här då? Förklara hur din dumhet är i verkligheten? Hur vore det om du inte skulle stjäla andras nick här? Börja med dig själv först vet jag!

    • Anonym

      Svensson behövs om sanningen ska fram!

      • Anonym

        Men varför skriver inte Svensson om Filippas loppihandel här en enda bokstav. Om du menar att ska fram här? Hänger du inte med vad som sker i verkligheten ens?

  • Akademiker

    Johan 38: förvisso, tillsättning sker via reglementet. Har professorn arbetat som sådan vid U-a Univ? Och hur länge sedan? Och vid vilken institution? Jag ville bara, utan att förklena vare sig U-a Univ eller kvinnoförbundsordföranden, peka på att man kan skriva en avhandling om valfritt ämne. Och bli godkänd. Och få professors titel. Problemen uppstår när man ikläder sig professorsrollen för att öka sin trovärdighet och cred. F ö var det visst i norduppland, inte mellannnorrland, som mjölkerskorna utförde sitt slitsamma manuella arbete.

    • Johan38

      Jo, just U-A har väl inte gjort sig kända för att hålla någon verkshöjd direkt. Man kan lägga till ”med tonvikt på genusperspektiv” i sin avhandlingsansökan så får man hämta ut hatten utan att passera gå :-)

  • Kalle

    vems fel är det här. sossarna skyller på all andra att det är andras fel hela tiden. ni tror att bara för att man är sosse så går man fri.att det är andras fel hur vore det om ni kritiserar era egna. det är inte M C F MP fel.det är i det egna partiet.som har hjort detta.men det värkar som att det är andras fel ändå???????.

    • Anonym

      Du Alliansen har imunitet i pressen och media som du sett hoppas jag? Hur kan det komma sig enligt dig detta?

      • ROS

        immunitet, stavas det, pucko!
        Gå FSI så kanske du blir bättre rönnqvistarn

    • Anonym

      Felet med att sossarna håller på att dö ut är inte andras, felet är att deras väljare håller på att dö ut av naturliga skäl.

      • Sickan Silvander

        Alla ska vi den vägen vandra.
        Du också en dag..

        • Anonym

          Ett som är riktigt säker att han en dag också går den ägen. Hjälper inte hur tjock plånbok han har då heller för honom tyvärr.

  • olle pålsson

    Niklas Svensson om du saknar vettiga arbetsuppgifter,gå till din chef och fråga om han har något jobb till dig som passar din kompetens.

    • Anonym

      Du kan det vara så illa att Fredde är hans chef åt honom? Han är hal som en ål ska du veta!

    • Sickan Silvander

      Han kanske är frilansare och inte ha någon chef.

  • Akademiker

    Johan38: Just det tillägget, genusperspektivet, fanns för övrigt i Sommestads avhandling. Du visste det!

  • Anonym

    Tydligen besvärligt för sossar att Niklas Svensson berättar sanningen om S.
    Varför då? Vill ni ha ljug så gå över till aftonbladet, där kan ni också få läsa att den båt som tog Reinfeldt till mötet var lite rostigare än den andra??!! Hög nivå.

    • Anonym

      Men den saknade hål i botten ska du tala om så folk fattar hur det kan gå då?

      • Sickan Silvander

        Håller med dig.
        Synd det inte var hål i båten hahaha

    • Anonym

      Vilken sanning? Att Sommestad försöker få ordning på Kvinnoförbundet. Det är detta Niklas Svensson är emot

    • Anonym

      Så du tror att han inte kn ljuga likt en häst som travar här? De var värst må jag säga dig, ta och väx upp vet jag!

    • Sickan Silvander

      Då ljuger ju inte Aftonbladet..för just samma sak sa de på Rapport & de visade båten också som de åkte i.

  • Anonym

    Ja så är nästa socialdemokrat tagits fram för slaktning av Niklas Svensson igen här! Men inte en enda bokstav om Alliansen här som ni ser väl? Sverige har blivit värre än Sovjett verkar det nu för tiden också tyvärr så illa är det Och Moderaterna har pressens och medias imunitet som ser väl får man hoppas att ni gör?

    • ROS

      Du har ditt kära Sovjett, Sovjet stavas det, fan kan du inte gå SFI så du kan lära dig något, eller menar du att det lönlöst??

  • Svenkarl

    Vad är nyheten?

  • Anonym

    Sossetrojan på låg nivå har sitt kalas nu. Ok håll till godo!

  • http://www.facebook.com/people/Lars-Möller/100002577699162 Lars Möller

    Bara underskriften i DN´s artikel speglar vilken bild hon har av sig själv.

    ”Tidigare Miljöminister”. Ingenting om ”Innan”,eller ”Nu” – bara ”Tidigare” mycket tidigare, som om det skulle ge extra tyngd åt hennes åsikter.

    Retoriken i artikeln kan inte heller ge någon ett bättre underlag för ett politiskt självmord. Och – som ofta när ödets ironi spelar aktörerna ett oväntat spratt – kan hon efterträda Tomas Östros på hans Riksdagsplats. Om hon nu inte – i ett välkommet, socialt välgörande renhetsbad väljer det – under intensivt lobbyarbete, anskaffade förtroendeuppdraget som Ordförande i Kvinnoförbundet,och lämnar över stafettpinnen till nästa person på listan till Riksdagen.

    Eller( Vilket Gud Må Förbjuda )kanske hon tänker sig att ha båda uppdragen samtidigt (?)

    Det skulle isåfall tydligt förstärka bilden av ett Socialdemokratiskt Parti där ”ledarskiktet” först och främst positionerar sina egna ställningar, i syfte att få så stort inflytande och makt ( Samt löne- och pensionsförmåner) som möjligt.

    Det kan väl inte Partiet gå med på? Eller………..?

    Det behövs knappast universitetspoäng för att då förstå konskvenserna.

    • Sickan Silvander

      Maud Olofsson satt ju på 3 stolar i riksdagen.

      • http://www.facebook.com/people/Lars-Möller/100002577699162 Lars Möller

        Jaha, och..? Ser inte att jag nämnt Maud..här/nu ?

        Var sak har sin tid, hennes kommer nog kanske också så småningom -retro-aktivt – .

        (Ungefär som med gammalt uttjänt kärnbränsle, värmde bra i början, därefter problem med upp-bearbetning och slutligen dragen i avfallslagringens långbänkar.)

        • Sickan Silvander

          Jag vet. Jag skrev om Maud när du skrev så här.

          ”Kanske hon tänker sig att ha båda uppdragen samtidigt”.

          Maud hade ju 3 uppdrag samtidigt,och det kom lite lägligt att nämna det.

      • Anonym

        Och ingen stol plattsade hon på heller som alla vet förmodar jag?

        • ROS

          Platsade, stavas det ÅsaNisse2.
          Gå på SFI!!

          • Anonym

            Vad menar Du-tycker Du att stavningen är fel?

            Plattsade-vill Du ha det så här?
            ELLER???

  • CO

    Att Sommestad skulle lämnat ett troligen förhållandevis (media)lugnt och välbetalt jobb som VD för Svensk Fjärrvärme för att kandidera till riksdagen i syfte att få ett ”välavlönat” jobb framstår som ett ganska märkligt påstående. Möjligen framstår det så för de som själva uteslutande satsat på partikarriärer, saknar uppfattning om lönenivåerna utanför, och inte gillar konkurrens.
    Hursomhelst verkar det som att Sommestads chefsstil från näringslivet inte går hem på S-högkvarteret. Var felet ligger kan man ju fundera på….

  • Mittbena

    Att bara ha ett kvinnoförbund år 2012, är att förminska kvinnors åsikter och roll i politiken. Alla människor män som kvinnor är individer och platsar tillsammans i ett parti, på lika villkor.

    Att dela in kvinnor som en grupp i ett eget kollektiv är så så dumt och förminskande av kvinnors åsikter och roll i samhället att man baxnar.

    Stå på er kvinnor vägra könsindelningen i att tillhöra en förminskande roll i en partiapparat som S. Kvinnoförbund? – En liten avdelning i partiet som ingen tar på allvar? Helt otroligt!!!! Män är A-lag Kvinnor är B? De får leka lite i ett kvinnoförbund, dom små söta liven

    • Anonym

      Nja, är det en förlegad rörelse? Tja, kanske det!
      Men socialdemokraternas religiösa falang, tidigare Broderskapsrörelsen, numera Socialdemokrater för tro och solidaritet, skrev för något år sedan om sin programförklaring från att säga sig bl a vilja arbeta för feminism och HBT-frågor.
      Det omarbetade programmet har nu bara klyschor om kamp mot rasism o dyl och Socialdemokrater för tro och solidaritet har trendkänsligt ändrat sitt program till att värna om islam för att motarbeta svenskarnas s k islamofobi. Därför ströks frågor om feminism och HBT-frågor i det nya programmet för att inte stöta sig med de ofta kvinno- och homofientliga muslimerna som man vill värva till partiet.
      Fast varken feminister eller S-kvinnorförbundet har sagt ett knyst om detta – man måste ju vara PK för att få tillhöra eliten. Därmed är en sann kvinnorörelse i praktiken överkörd igen av gamla manliga fördomar som nu t o m är på drift från 600-talet. Så jobbar man fram sina positioner i en demokrati!

  • Lennart67

    BRA Expressen!
    Om och när jag önskar läsa något intressant om (s) så blir det Expressen. Den andra tidningen verkar ha drunknat i sin egna förträfflighet…

    • Anonym

      Undrar när Lena Melin ska börja och avsätta Fredrik Reinfeldt också? Vet hon inte att han står på tur för henna nu?

  • karl e

    Är de här interna smågruffet bland sossarna, verkligen av mer allmänintresse än hur de styrande handhar allmän egendom i Stockholm. Bara som ett exempel på vad som borde ägnas större uppmärksamhet.

  • Anonym

    Hur vore det om Nicklas Svensson skulle skriva lite om Filippas loppishandel av våra gemensamma tillgångar som slumpas bort till reapriser i dag i Sverige? Börja i den ändan så blir du lite trovärdig också?

  • Anonym

    25% ungdomsarbetslöshet. 9% avnlig arbetslöshet. Fas 3. Ge pengar till krögare som kune använts bättre. Dåligt framlagda idéer om ändrad pensionsregler o.s.v..
    Men vi tar o skriver lite om sossarnas småtjaffs istället, och skriver det som om man är 17 år och gör sitt första skrivförsök i gymnasiet på samhällskunskapen.
    Sedan lite pajkastning från motståndare och anhängare av olika slag.
    Den här artikeln är pinsamt dåligt o skulle gjorts bättre, och ”debatten” är på sandlådenivå och dessutom är allt en ointressant småsak i sveriges politiska debatt.
    Ack ja.
    Men ha en bra helg ändå, alla. Det är ni alla värda avsett.

    • Anonym

      Efter tre år av den värsta av lågkonjungturer är inte arbetslösheten värre än när sossar lämnade över, och då hade det varit tre år av högkonjungtur.

      • Anonym

        2006 låg arbetslöshetssiffran på 4,8% + 12% för undomar.
        2011 låg siffran på 7,4% samt över 25% för ungdomar, vilket är 7% över EU-snittet.
        Samtidigt kastar nuvarande regering bort massor av skattepengar till krögarna och riskkapitalbolagens konton i skatteparadi o.s.v.
        Tycker man ska vara lite mer saklig än bara hitta på saker som passar ens politiska åskådning. Detta är ett reellt problem skapat av felaktig politik. Felaktiga idéer och fantasier om hur saker ska redas upp och inte bara skyllas på lågkonjunkturen.
        Det är helt klart att allianspartierna inte riktig är med i verkligheten, utan går efter sina idéer snarare än vad som verkligen måste göras.
        Tråkig fakta, tyvärr.
        Bland annat därför det börjar muttras i deras egna led.

      • Anonym

        7,4% gällde siffrorna i augusti 2011..Idag är siffran runt 9%.

    • Anonym

      Ja idag så kom en rapport om hur stor sänkningen på krogen blev.
      Hela 0.80 öre på en lunch-!!

      • Per_Anders

        Det var som tusan, du.. Jag är djupt imponerad.. :o )

      • Anonym

        Nu var det ju kanske inte så, att allt skulle gå till kroggästerna – huvudmålet är att fler skall anställas i branschen – vi får nog avvakta lite & se….

  • http://www.facebook.com/LoanSundman Lovisa Loan Sundman

    Vad har du egentligen emot Socialdemokratin, Niklas?
    Det finns så otroligt mycket mer hos regeringspartierna att skriva om, men det blundar du för.
    Först jagade du Juholt, nu vänder du dig efter Sommestad. Riktar du medvetet strålkastarna bort från Reinfeldts grodor och lögner? Eller är du bara klantig och missar de riktiga scoopen?

  • http://twitter.com/Staffanito Staffan

    Vilken högkvalitativ journalistisk detta, Niklas Svensson. Lite löst skvaller kryddat med några insinuationer och dina egna knappt maskerade förhoppningar om att det ska gå illa för Sommestad, som du lär hata eftersom hon är vänstersosse. När dom tar över dig till Allers, kan jag få ditt jobb?

  • Anonym

    Sahlin är skadeglad , ”Partiet har enligt henne en tendens att agera som en sekt och inte se verkligheten utanför den egna organisationen.”
    Krypskyttet har inte upphört, det har bara börjat.

    • Anonym

      Ja så är nästa socialdemokrat tagits fram för slaktning av Niklas Svensson igen här! Men inte en enda bokstav om Alliansen här som ni ser väl? Sverige har blivit värre än Sovjett verkar det nu för tiden också tyvärr så illa är det Och Moderaterna har pressens och medias imunitet som ser väl får man hoppas att ni gör?

    • Anonym

      Ja, och efter framträdandet hos ”Skavlan”, så är det bara att vänta på slakten från gråsossehåll…….

  • Kenneth Johansson

    Är det inte bättre att socialdemokraterna under nya partiledaren försöker få igång en kraftig opposition mot regeringens usla politik.

    • Anonym

      De måste arbertarna ta tag i underifrån och sätta press på Socialdemokratin så de vaknar. Sätt i gång redan i morgon vet jag.

    • Anonym

      Usla politik?? Sverige är det av Eu länder som har bäst ekonomi, med balans eller överskott i budgeten.
      Sossar vill ha Greklands låne ekonomi, inget tvivel om den saken.

      • Anonym

        Men det ordnar Fredde och Borg nu så vi kommer till Greklands nivå bara du ger dig till tåls. Ha inte så bråttom bara nog kommer vi dit med euron som de smyglar in bakvägen också. Och inte en bokstav om detta i pressen och media?

      • Per_Anders

        Sverige lånar ca 2000:- per person och år. Detta är inte så mycket, och klaras i dagsläget av pga tolv års bra ekonomisk politik med överskott som grundades av sossarna under Göran Persson. Det är fakta.
        Men det är en känslig balans, och om man förtsätter slarva som nu, kan det snart se mörkt ut igen.
        Notera också redan nu att jag inte är sosse utan ser realistiskt neutralt på saken och baserar mina kommentarer på de fakta jag kan få fram.

        • Anonym

          Överskott grundas till stor del på förhållandena i omvärlden….

      • Sickan Silvander

        Det vill Alliansen också. För vem var det som införde EURO-pakten???

    • Anonym

      Löfven kanske håller på att ladda kanonerna-eller som Erlander myntade-
      Kärringer o gubbar-huk er i bänkera-FÖR NU LADDAR HAN OM !!!!!)))))

  • Socialprojekt

    Klockrent! Så här förverkligar man folkhemsidén, intelligentian i beslutsorganen, proletariatet ute i arbete och skaffa barn för att säkerställa partiets fortlevnad.

  • Björn Arnoldsson

    Ärligt talat bryr jag mig inte om vad politiskt ”enögda” journalister skriver. De har ingen trovärdighet. Och det gäller både de till höger och de vänster.

    • Anonym

      Du har just nu bevisat motsatsen genom att skriva här.
      Kanske lider du av Juhultssyndromet?

      • Anonym

        Saknar du Juholt redan här? Konstigt att inget duger åt dig här av nån konstig anledning?

  • Anonym

    Läs gärna PM Nilssons artikel om Reinfeldt/Borg och deras ledarskap på Newsmill.
    Dags för M att byta, kanske..??

    • Anonym

      Journalister är vänstervridna sedan lång tid tillbaka. Många blir trotsiga och sågar dem direkt.

  • Stefan Sonlars

    Men men Niklas! Din huvudsakliga livsuppgift är ju att mobba sossar!

  • Anonym

    Sommestad kan ha lite samarbetssvårigheter har jag hört från en källa nära mej.

  • Anonym

    Har väl Kneten och Ros också.. :o )

  • Guthanders

    Om du är MAN!???Då vet du också att kvinnor snackar skit om varandra på ett sätt som män aldrig skulle kunna göra. Varför är det så? Vad har du avslöjat? En MAN sprider väl inte dynga om det inte är för att få egot att växa!Ett rövhål som snackar skit om en kompetent kvinna! Varför då? Kamrat Guth

  • Anonym

    Samtidigt som de fyra storbankerna sitter på tillräckligt med pengar för att driva hela Sverige i två år, men vägrar ge vettig sparränta på folks sparkonton, ger sig själva enorma bonusar och feta aktieutedelningar yill aktieägarna och Borg ”för sakens skull” viftar lite med fingret o säger fy skäms, men vågar inte ta i ordentligt och göra något reellt åt saken..Samtidigt skriva Niklas Svensson en tramsartikel om en sossetant som bråkar med sina arbetskamrater.
    Känns väldigt hett och viktigt..

  • Anonym

    Fast det är klart att inte Borg gör något reellt åt saken..Han har ju tillåtits beläna sitt eget hus med 160%..han kan ju inte bita den hand som föder honom..
    Kan inte Svensson skriva något om den saken..??

    • Anonym

      Ha ha ha ,, det beror väl på hans och hustruns inkomster, om banken givit den krediten, Om det nu är sant? Det är väl ingen annan än de själva som betalar räntor och amorteringar?? Precis som svetsaren skulle ha gjort.

  • Anonym

    Man undrar när de inser vilka egon de är egentligen som hyllar Alliansen? Klart att nog vaknar de när det drabbar dem själva får man hoppas att de gör?

  • http://www.facebook.com/people/Lars-Möller/100002577699162 Lars Möller

    Det verkar som att politik engagerar. Tvärtemot vad alla ”experter”säger:” Svenson kan ingenting om politik, tänker bara på sig själv, längtar in Fredagsgroggen och skiter i allt och alla.” Här kan vi se att politiken verkligen engagerar. Ljuvlig musik även för den tondöve. Alla ni därute ( eller inne) håll debatten levande så kan vi underhålla varandra i många årtionden – eller århundraden – framöver. Tack för idag! Alla: – Blå,Röda,Gröna,Bruna, Rainbow, Randiga och Färglösa………..Välkommen åter!

  • Anonym

    Den enda kvinnorörelse jag gillar är motjuck

    • Anonym

      Nog använder Du- STAKEN- rätt:=)))))

      Försök använda resten av ditt kapital på ANDRA SAKER!!!!!!!!)))))))))

    • Sickan Silvander

      Kom du inte på något bättre..

  • Anonym

    Reinfeldt borde kallat till ett möte om arbetslösheten istället för ett möte om framtida pensioner-samt om hur länge vi skall jobba.
    När det för dagen inte finns arbete för alla här i landet-så blir man förvånad över att det skall diskuteras-att vi måste jobba till 75 år?
    Först prioritera att nya arbetstillfällen skapas-sedan kan vi tänka vidare om att arbeta efter 65 år?

    • Per_Anders

      Faktum är att alliansregeringen slarvar bort våra skattepengar och lånar tillskattesänkningarna.
      Vi skulle till o med kunna unflra 6 timmars arbetsdag och behålla pensionsåldern som den är idag om man effektiviserar systemet och slutar slavra bort pengarna.
      6-timmars arbetsdag, skulle skapa fler jobb, släppa in fler unga snabbare på arbetsmarknaden. Avlasta de som har tunga slitsamma jobb, och därmed minska kostnaderna för sjukvården.
      Redan idag är det få som verkligen arbetar 40 timmar i veckan, särskilt inom ”manchettyrken”, utan man jobbar i realiteten ca 35-36 timmar i veckan.
      Med kortare arbetsdagar, skulle även fler få tid över till kanske bisysslor som egna små företag vid sidan av och därmed bli ytterligare närande för samhället.
      Det som saknas är dock den politiska viljan på flera håll, precis som den saknades när man införde 40-timmarsveckan, lagstadgad semester o.s.v.
      Man pratar om ökad livslängd, men den är inte generell rakt över hela Sverige. Uppe i norr är den t.ex 74,5 år, enligt reportage igår från Pajala.
      Reinfedlt är precis som Göran Persson var på sin tid, en mästare i att få lögner att verka som sanningar, och det är lätt att gå på det hela.
      Nu är Löfven en person som industriledarna stryker medhårs eftersom man anser alliansen svikit.
      Håller fult ut med dig att Reinfeldt helt tar tag i fel saker just nu. Jobben är det allra viktigaste i dagsläget, särskilt för de unga, och att inte sänka pensionerna som man flaggat för att göra till nästa år.

      • Anonym

        Rebell
        Skönt att läsa ditt inlägg. Du belyser verkligen dagens problem. Borgarnas löften om det UNDERBARA UTANFÖRSSKAPETS avskaffande är hittils efter fem år
        en UTOPI!!
        Bengt-Anders Johanssons insändare om detta-har totalt tystnat.
        Och i Riksdagshuset hör man heller inget om hur arbetslösheten ska minskas?

      • Anonym

        Att arbetande människor fått sänkt skatt är det ingen som klagar på. Statskassan är inte enbart grundad på en engångsföreteelse, utan när allt fler inte jobbar och bidrar till välfärden. På lång sikt.Det som dränerar våra skatter dagligen och årligen i mängder.

      • Anonym

        Visst – med 6 timmars arbetsdag & motsvarande sänkt lön, så kan fler få jobb – med bibehållen lön innebär det väl runt 30% höjda kostnader för företagen?

    • Anonym

      Du kan väl fixa jobb istället för att gnälla, det är vi som måste fixa jobben inte staten, men vad gör hela vänsterrörelsen från morgon till kväll? jo gnäller , gnäller , gnäller.
      Finns massor av hjälp att få om man har en idé så att det kan utvecklas till en affär.
      Så om det finns någon entreprenör eller innovatör inom vänstern så är det dax att släppa gnällpipan.

      • Anonym

        Och var har du kunderna som köper dina prudukter då? De klarar inte och köpa nåt som har fas3arbeten förstår du väl? Du vet att Fredde infört slavarbeten i Sverige medan andra avskaffat dessa. Medaljen har alltid två sidor som alla vet.

      • Anonym

        Kneten. Är det GNÄLL – att avskaffa arbetslösheten?
        Löstes det problemet så hade vi skatteintäkter!!
        Men för mig så är det bakvänt att tro- att gamla skall jobba längre-istället för att ungdomen skall få jobb i första hand!!
        Själv så har jag passerat gränsen för att kunna starta nytt företag.
        Hur är det med dig själv-har Du gjort någon ansats att starta upp något eget?
        Annars kan Du stänga din EGEN GNÄLLPIPA!!!!
        Öppna ögonen istället och inse att Alliansen inte kommer att vinna nästa val!!!
        Inser Du inte att bara att sänka skatter inte skapar några nya jobb.
        Vi har nu hört hur det gått med KROGSÄNKARMOMSEN!!!!!
        5.4 miljarder i sjön direkt!!

      • Sickan Silvander

        Du..jag ska säga dig en sak som du har glömt att ta med i beräkningen. Att starta eget kostar pengar(massor) och var tror du en arbetslös ska få tag i de pengarna???

        Du kanske har det gott ställt.. så sitt inte och roa dig på andras bekostnad för DU vet inte ett skvatt hur andra har det.

        Du är nu som statsministern…få upp korpgluggarna så att du ser verklighetern omkring dig.

        • Anonym

          Nu är det faktiskt så, att det inte alls kostar massor av pengar att starta eget – att börja med en enskild firma, eller annat än aktiebolag, kostar i princip ingenting alls!…

          • Anonym

            Berätta om detta bolag Du kan starta utan money?
            Väntar med spänning?

          • Sickan Silvander

            Det är väl klart att det kostar pengar att starta eget. För det första ska du ha en lokal & sen ska du köpa hem varor som du ska sälja.
            Ge mig ett förslag på vilket bolag jag kan starta utan pengar!!

          • Carin von Zweigbergk

            Om man erbjuder en tjänst kan man starta utan lokal och lager. Då kan man börja hemma. Då behövs bara en telefon och enskild firma.

            Men sedan beror det på vad det är för tjänsteverktyg man behöver? Klarar man bokföring själv? Man kan bokföra manuellt fortfarande. Det finns många tjänster där tjänsteverktyget kanske inte behövs om du har en tjänst som att laga saker, marknadsföra saker osv.

            Men problemet kommer när du skall ha din första lön och inte har fått in tillräckligt med pengar på kontot. Då måste du ha sparat pengar så att du överlever under en inkörningstid.

          • Sickan Silvander

            Det är väl att bli konsult då för då behöver man bara datorn.
            Nu är jag ändå för gammal för att starta eget :)

    • Anonym

      Ja det handlar indirekt om arbetslöshet. Men för att att människor ska kunna söka ett jobb, måste det finnas en arbetsgivare, ett företag. Någon som kan anställa. I den turbulens vi är i nu,när allt fler företag avskedar anställda pga minskade orderingångar, så blir det arbetslöshet.
      Statsministern kan inte anställa någon enda…Han har inte orsakat krisen i EU, heller. Även om många på vänsterkanten tycks tro det.

      • Sickan Silvander

        Var finns dem företagen om jag får fråga !!!??

        • Anonym

          Vad menar du? Företag som sagt upp anställda ? Vi har SAAB och andra stora företag som varit tvungna avskeda anställda. Om man har radion på hel dagarna och har möjlighet att lyssna på nyheter och reportage då VET man det sägs upp folk nu. Därför tappar Sverige inkomster av skatter, och går sämre.
          Men den ekvationen går inte ihop med vänstern. Man ska slösa trots att det är kriser. Dock är Sverige inte det landet i EU som har den sämsta ekonomin.

          • Sickan Silvander

            Så här skrev du: ”Statsministern kan inte anställa någon enda” Vad finns de företagen som han anställer folk i??

            Vilka är det som har styrt landet i 9 år & på de här åren har krisen börjat & företag har fått läggas ner för att de inte ha fått HJÄLP från regeringen fast de påskina att de hjälper.

          • Anonym

            Ingen regering anställer någon. Det är företag mfl.som har det behovet.
            Ja alliansen har styrt i sex år i september. Har regeringen en sjö att håva pengar ifrån?
            Se hur det går i Grekland, när man inte är noga med statens ekonomi.
            Socialdemokraterna leder liga i att styra landet. Dryga 60 år med ett fåtal avbräck under kort tid.

          • Sickan Silvander

            I Grekland har de infört EURO-valutan som de har noll koll på.
            Folket vill ha tillbaks sin gamla valuta & jag önskar att de får det.

      • Anonym

        Har Du glömt Reinfeldts VALLÖFTE- att utplåna-
        UTANFÖRSKAPET?
        Han gjorde väl sig som GARANT i och med detta-oavsett
        kriser i världen!!!!!
        Jobbskatteavdrag skulle vara det ALLENA SALIGGÖRANDE
        UNIVERSALMEDLET !!!!
        Rot o Rut är väl det enda som har blivit godtagbart som ökning av arbeten.

        • Anonym

          Alla partier går till val med förhoppningar om någonting. Ingen kunde förutse att Leeman Brother i USA skulle ställa det så för hela världen. Inte heller visste någon att Grekland och andra EU-länder skulle dras ner i en sådan kris. Alliansen och Reinfeldt garanterade ingenting, men presenterade ett valprogram.En vision. Ett arbete som skulle förverkligas. Garantier törs nog ingen politiker ens knysta om.
          Den sänkta skatten är som en cancersvulst på vänsterns kroppar.
          För andra är lyckan att få behålla mer av sin lön enbart glädje Det vittnar industriarbeten, undersköterskan, butiksbiträdet om.
          Hur lät det om RUT-avdraget i dina led. Man ironiserade om Östermalms-fruar som ” skulle torka sin egen skit” osv. Undrar förresten om Vänsterpartisterna Sjöstedt på Östermalm utnyttjar RUT?

          • Anonym

            Att vara vänster betyder inte att tycka lika om allt
            Rotbidraget infördes av GP I SLUTET AV NITTIOTALET. så det är ett sossepåhitt från början.
            Som vänster så kan jag också tycka bra om RUT.
            Att få jobbskattebidrag skulle jag också tyckt om- om det hade infallit under den tid som vi äldre försörjde vissa andra bidrag som mamma-pappa-ledigheter m.m.
            Det enda bidrag som tillföll den generationen var barnbidraget.
            Sjuka barns omhändertagande fick man ta
            ledigt från jobbet utan lön!
            Att bara få börja jobba i början av sextiotalet
            och tjäna egna pengar ,var stort för tidigare hemmafruar, då det endast var mannen som förvärvsarbetade på den tiden !!!

          • Anonym

            Ja vi 40-talister har haft en tid av uppgång i välfärden.

          • Anonym

            Ja- och som trettiotalist så
            har jag ännu mer minnen av hur det var förr!!
            När vi började jobba i slutet fyrtiotalet och början av femtiotalet, då industrin började nå sin storhetstid efter kriget, och Svenska Folket hade
            arbete i överflöd.
            Vi började så sakta köpa på oss-kylskåp-tvättmaskin–frys och tv-kanske en bil-kanske kunde vi bygga ett litet hus för lånade pengar-
            Detta var stort på den tiden.
            Vi gamla som idag ser den
            utveckling av allting som skett inom it världen och hur bra många har det , så
            kan man undra varför så många är så hatiska och missbelåtna??
            Jag tror inte att det är de allra fattigaste som leder den ligan!!!!

          • Anonym

            Nej, det tror inte jag heller. Men det har blivit som ett bibelord att hänvisa till den misär man lever under,just nu, som man kan hänvisa till i evighet.

  • Anonym

    Ja så är nästa socialdemokrat tagits fram för slaktning av Niklas Svensson igen här! Men inte en enda bokstav om Alliansen här som ni ser väl? Sverige har blivit värre än Sovjett verkar det nu för tiden också tyvärr så illa är det Och Moderaterna har pressens och medias imunitet som ser väl får man hoppas att ni gör?

  • Anonym

    I sann Nordkoreansk stil vill sossarnas att alla journalister dansar efter deras pipa. men jag måste tyvärr meddela er att den tiden är förbi.
    Svenskar i dag är upplysta om det socilistiska partiets förfall och det är med glädje vi ser de sista dödsrycken iform av s-ledarnas dolkstötar i ryggen på varandra.
    Det kommer förundra mej om ens partiet finns kvar till valet 2014

    • Rebell

      Bered dig på att bli enormt förundrad efter de rödas prommenadseger 2014. Som du säger själv. Folk är idag upplysta.

      • Anonym

        Vad är en prommenad? En ny slags kommunistisk terror?

        • Sickan Silvander

          Det ska vara ”promenadseger 2014″ :)

    • Anonym

      Menar du oupplyst som människorna är i dagens Sverige? Socialdemokratin finns nog längre kvar än du ska du ha klart för dig!

  • Anonym

    Jösses.Enfrågepartisterna överträffar varandra i stolligheter.

  • We know.

    Varför ? skriver de inte om hur lite folket tycker om Reinfeldt istället.
    Han pratat bara strunt & är en ”dryg” överklassare som aldrig har arbetat på ”golvet”.Han vet & förstår ingenting annat än i sin ”lilla värld”.Han är inte en person som tar ansvar för vårt land på något sätt annat än att avskaffa välfärden & skor sig själv på oss vanliga ”knegare”.
    Det är väldigt mycket mer intressant ämne än Lena Sommestad´s uttalanden.
    Folket lever i verkligheten & ser sanningen.

    • Anonym

      kritik mot Reinfeldt pågår konstant från vänsterhåll. Men ni verkar såbara när det gäller era egna!
      Vilket skitsnack att statsministern ska ha den enorma makten att avskaffa välfärden? Det vittnar om dålig kunskap om hur en välfärdsstat fungerar. Att fler ska arbeta och bidra till välfärden är ingen dödssynd. Tvärtom handla det om ett bättre liv och en bättre välfärd.

      • Sickan Silvander

        ”Bättre liv”???? HA

        • Anonym

          Sugen på Grekland? Vänstern i Sverige vill inget annat än sätta oss i samma skuldfälla. T.ex V har aldrig någonsin visat en budget som gett balans. Sossarna tror sig visa en balanserad budget, men tittar man närmare så saknas 100tals miljarder.
          Inte trovärdigt
          Dessutom så räknar de aldrig med att deras skattehöjningar är fruktansvärt kontraproduktiva.

          • Anonym

            Du Alliansen gör Sverige till Grekland nu när de myglar in euron bakvägen också. Så vänta bara snart bestämmer EU allt i Sverige med. När herrarna Fredde och Borg skrivit på att EU ska bestämma allt åt oss.

          • Sickan Silvander

            Vem var det som gick med i EURO-pakten & lånar ut en massa pengar till Grekland??? Inte var det Vänstern!

          • Anonym

            Sossarna har accepterat förutsättningarna om fortsatt samarbete inom EU…….

          • Sickan Silvander

            Tänk också på att Juholt sa NEJ till det…och Löfven hann inte bli partiledare innan sossarna sa JA..och det är fel.

          • Anonym

            Uppenbart finns det några höjdare som sade ”ja”…

    • Anonym

      Intressant få veta vilka i den socialdemokratiska partitoppen som jobbat på ”golvet”? Mona? Persson? mfl.

      • Anonym

        Du glömde Stefan Löfven ser jag. Du Fredde bara sliter byxarslet så de blir blankt. Tyder inte på nåt arbete där alls tyvärr!

        • Anonym

          Löfven är väl den ende i modern tid. Men han kanske saknar andra kvalifikationer , istället. Att styra ett land, att kunna tala engelska fritt är ett krav. Kravet på en statsminister måste vara någon med akademisk utbildning. I dessa tider.

          • Anonym

            Ju mer utbildning ju dummare blir folket som du inte fattat ännu tyvärr så illa är det.

          • Anonym

            ”Intelligentian” har talat!

          • Anonym

            Den tog bra ser jag?

          • Sickan Silvander

            Det är väl ingen som vet vad Löfven har för kvalifikationer eller om han kan engelska..så den saken ska vi låta vara osagt tills han får visa vad han kan.

          • Anonym

            Jodå… Det är väl kanske det han lär sig nu på sina kurser han går.
            Akademiker har läst engelska i många år. Det har inte den som gått endast folkskola. Men man kan lär sig så klart..Även om det blir svårare ju äldre man blir.
            För Reinfeldt är det lätt att konversera.

          • Sickan Silvander

            Om Löfven kan engelska får vi höra när den tiden kommer.
            Jag vet de som bara har gått folkskola kan mycket bra engelska.

          • Anonym

            Jaha, ja det ju bra.

    • Anonym

      Du Alliansen har imunitetsskyd av pressen och media som vi ser här. Inte en enda bokstav har de skrivit här som alla borde inse och fatta? Men klart att de har ju ingen politik mot ungdomsarbetslösheten. De är bara en synvilla för Reinsvält som ni hört honom säga. Så ni vet väl ni har honom vid det här laget också?

    • Anonym

      ”Folket lever i verkligheten & ser sanningen…” –
      Just precis!
      Det insåg folket 2006 & 2010 vilket gav respass åt sittande socialistregering samt förnyat förtroende för alliansen…….
      Det svenska folket var trötta på att se den mångåriga socialismens pågående maktkorruption breda ut sig……

  • Anonym

    Hon är helkörd, faller på eget grepp!

  • Anonym

    Lena Sommestad är en motståndare till kärnkraft, Löfven är en av få inom S som är för. Nu har Folkpartiet kokat kaffet och bjudit in s-ledaren.
    Hur kommer det att gå? Sossarnas som nu redan är så splittrade kommer att splittras i atomer.

    • Anonym

      Kärkraften var visst säker i Japen som du inte talar om här av nån konstig anledning?

      • Anonym

        ”Kärkraften i Japen” var säker tills tsunamin kom – i Östersjön kan vi nog bortse från någon tsunami…..

    • Rebell

      Måhända Folkpartiet tröttnat rejält på tramsmoderaterna när dom ser att alliansen är ett sjunkande skepp på sikt, kommer vilja hoppa av och istället liera sig med de dom tidigare varit närmare och samarbetat med. Skulle dessutom inte förvåna mig det minsta om det blir partikris inom snar framtid inom M nu när högermoderaterna börjat tröttnat på Reinfeldt-Borg och gruffar ordentligt i kulisserna.
      Men då blir Niklas Svensson arbetslös, eftersom han inte kan skriva om detta utan bara om sossar.

  • Wikstrom Hans

    Lena S är den sista person jag skulle tänka mig trakassera, hon är inte den typen. Jag har känt henne länge så jag vet vad jag talar om.

  • We know.

    Det är med nuvarande politik som vi är på väg att få det som i Grekland.
    Höj skatten för de högavlönade istället för att ta av de sämst ställda & av vår välfärd.
    Om vi arbetar längre ger oss inget annat än ännu högre ungdomsarbetslöshet som redan nu är bland den högsta i världen.
    Vilken värld lever du i undrar jag ?
    KKL66 verkar leva i fantasin?

    • Anonym

      Inte ens det ska du veta med honom tyvärr så illa är det.

    • Anonym

      Jag ställer samma fråga till dig!?

      • Sickan Silvander

        Alla lever vi i fantasin när vi tror att vi ska få det bättre & det kommer vi aldrig att få.

        • Anonym

          Är du sierska? Jag tror att när alla kriser i Europa lagt sig, kommer Sverige att gå som tåget igen.

          • Sickan Silvander

            När alla kriser har lagt sig i Europa så har Sverige blivit ett U-land.

          • Anonym

            Så illa kan det inte bli? Ett U-land? Det är till att vara negativ…

          • Sickan Silvander

            Jag behöver inte vara negativ & vi är en bit på väg redan..

    • Anonym

      Du påstår att jag verkat leva i fantasin? Att Sverige är på väg mot Grekland, och du vill att högavlönade ska betala högre skatter, vilket de redan gör!
      När alliansen tog över 2006,var ungdomsarbetslösheten den största i hela Europa, (vilket jag tror du menar) Det var arvet efter Persson.

    • Anonym

      Och vilka är ”de högavlönade” som skall rädda Sverige???

    • Rebell

      Och man lånar pengar för att finansiera skattesänkningarna som mest går till de rika, dessutom.

  • Anonym

    Är nu ”Skämtet Svensson” igång igen…Expressen borde sparka honom. Han gör mycket svaga journalistiska insatser och bygger mycket på lösa rykten. Han drar ned Expressen. Sorgerligt att se.

    • Anonym

      Hur är det fatt? Är det enbart statsministern och alliansen som ska häcklas? Det finns färre i journalistkåren som är på alliansens sida . än på vänstersidan.
      Om det då finns en gnutta av en saklig beskrivning, måste ni väl kunna tåla det?

      • Sickan Silvander

        Det är väl klart att Du tar och försvara Alliansen som är ditt parti..vore ju fel annars.
        Så låt oss som tillhör motsatte att göra samma sak.

  • Anonym

    Niklas Svensson ”mitt avslöjande” ?????????????????????????????!
    Jösses.

  • Anonym

    De röda saknar Juhult han var ju den bästa och ärligaste(fniss) sosseledaren
    de skådat i mannaminne, att mannen var mytoman, ständigt ändrade sig och drog valser spelade mindre roll. Vänstertokarna beskyllde media för att ha avsatt han.
    Undrar om det är samma personer som figurerar här, de som saknar tiden då soffliggandet gav bättre inkomster än arbete.

    • Sickan Silvander

      Vi saknar ingen ”Juhult” vet inte ens vem det är!!?? Någon ny??

  • Anonym

    Inte har hon väl gjort historieförfalsknig? Får man hoppas att hon inte gjort?

  • karl e

    Niklas Svensson Politisk reporter, snart är det väl dags för ett nytt tungt politiskt avslöjande.
    Kanske har någon sett Jämtin felsortera hushållssoporna.

    • Anonym

      Den var bra! Vilken SNITSARE Du är:=)))))

    • Sickan Silvander

      HAHA..vem vet..
      Det kliar riktigt i fingrarna nu för att hitta något nytt att rota i :) )

  • Jan Ekblom

    Är det nån här mer än ros2 som tror att Reinfeldt menar att alla skall jobba till dom blir 75 år. Problemet som Reinfeldt tagit upp har tagits upp av socialdemokratiska politiker innan ! Nu görs det ” affär av siffran 75″ !

    • Sickan Silvander

      Sossarna har sagt att de ska höja pension-åldern MEN till 68 år & INTE till 75 år..det är (M) påhitt. Reinfeldt säger nu att det är FRIVILLIGT men när det väl är klubbat så ska ALLA göra det & då är det inte frivilligt längre.
      Det hörs ju redan nu vad han menar fast han försöker påskina motsatsen. Sätter inte folk ner foten nu & säger ifrån så är det kört för de som inte vill & kan.

      • Jan Ekblom

        Problemet är väl att vi blir fler och fler äldre ! O inte att tjafsa om siffran ”68, 71 , 75, eller 77″ ?

        • Sickan Silvander

          Jag svarade dig bara på frågan du ställde.
          Ingen hindra dig att jobba tills du blir 75 eller 90 år :)
          Men det finns de som tänker mest på ungdomarna att de ska få jobb & det går inte om de äldre ska jobba tills de blir 75 år.

          Sen är det inget tjafs utan fakta..

    • Anonym

      Bäst att han får dem och arbeta till 100 år så sparar han in pensionspengarna på detta. Så han får sin stora skatt sänkt ännu mera och dela lite små smulor åt arbetaren.

  • Gäst

    I work in good faith, honestly and for the people. Rasmussen leaves blowing himself like a man. does not ask me for help every time he drops the helicopter or the Americans in the ass to take. I, too, with the character – he did not like the card on February 14, and I have eight applications for layoffs in 2 months. He is not interested! Bad you keep your head. This is your last secretary general of NATO. After that NATO will fall apart.

  • Anonym

    Inte förvånande då man vet att 100% av V´s riksdagsledamöter som lämnat inte har tagit ett jobb, för sossarna är det 75% som inte jobbar utan lever på oss.

  • Anonym

    Glöm inte S-O L bara när du ändå håller på här? Ta med allt så blir bilden mer rättvis förstår du väl? Så kanske nån kan tro på dig också?

  • Sickan Silvander

    Glöm inte Maud Olofsson..hon lever på oss nu.

  • Anonym

    Maud jobbar åt Hillary Clinton, bara som upplysning,

  • Anonym

    Vem försöker du lura igen här? Skäm inte ut Hillary CVlinton bara här!

  • Sickan Silvander

    Det har jag vetat länge. Hon lever på oss ändå.

  • ROS

    Jasså du erkänner att du har haft ROS som nick då, erkänner du alla andra också från ”träskallen” och framåt?? Varför byter du nick så ofta? tror du att inte folk här känner igen dig, ELLER BLIR DU AVSTÄNGD TITT SOM TÄTT?? det går inte att missta sig på dina stavningar och formuleringar, de ligger ju på ett barns nivå. Så du är igenkänd rönnqvistarn hur mycket du än byter. SÅ BYT DU!!
    ÅsaNisse2

  • ROS

    Eller var det Ljugholt2, din senaste statsminister, ha ha tönt!

  • ROS

    Å du rönnqvistarn, känner du till vad arbete är, du som går å har gått på BIDRAG länge, där är ju du å Ljugholt1 kompisar å likar, men han fick något högre en dig!!

  • Anonym

    Ja är inte ”rönnqvistarn” så vad har du för problem?

  • Anonym

    Va svamlar du om riktigt här undrar jag?

Annons:
Annons:
Annons:

NIKLAS SVENSSON

2011: Landets 91:a mäktigaste person, enligt tidningen Fokus.
2011: INMA Awards för valstugan.
2010: Hasse Olssons pris till årets ekonomijournalist.
2010: Nominerad till Kristallen för avslöjanden i TV4.

Annons:

TWITTER

Följ mig också på Twitter - @niklassvensson

Nyhetstips mejlar ni till niklas.svensson /at/ expressen.se.

Annons:

Senaste kommentarer

Annons:
Senaste nytt
SPORT
Annons:
EXTRA
Mest läst i dag
BLOGG
Annons:
MODE
SPORT
MODEBLOGGEN
Annons:
MODE
EXTRA
SPORT
NÖJE
HÄLSA
MODE
ALLT OM BILAR
MODE
SANKTAN
Kultur
HÄLSA
MODE
HÄLSA
HÄLSA
MODE
MODE
VAR MED I LÄSARPANELEN!
DAGENS MAGASIN
HOROSKOP
MODE
ALLT OM BILAR
MODE
EXTRA
SPELA SPEL
MEST SETT I DAG
LEDARKRÖNIKÖRER
Krönikor
TV-KRÖNIKAN
BLOGG