Annons:
Annons:
Fixa fint i hemma

Guider & inspiration till trädgård & hem.

Sugen på storstadssemester?

Då är det här sajten för dig!

Niklas Svensson
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
  • Lesspajuholt

    Snälla…Juholt du är ett stort skämt! Sjukt hur du lyckats förstöra förtroendet för ett parti på så kort tid. Hade du haft någon som helst självinsikt hade du avgått för länge sen. Ditt egna ego verkar onekligen gå före partiets bästa! Snäll försvinn från politiken en gång för alla!

    • ROS

      Talar du om din idol Fredde här nu? I så fall har du alldeles rätt att han är ett ego och Caremas springpojke.

    • ROS

      Är du emot demokratin som du beter dig här? Är du moderat från 1800 talet verkar det på dig härr?

  • Anonym

    Han ser ju till att bli omskriven två gånger för samma uttalande, först när han säger det och sedan när han dementerar sagda uttalande. Han har sålunda dubbel effekt, dvs han är ett mediageni! Mången PR byrå torde forska hur de kunna nå samma effektivitet… ;-)

  • Anonym

    Det har börjat bli lite väl många grodor som hoppar ur den mannens mun. På välkänt manér skjuter Juholt från höfden.

    • ROS

      Du tycker han ska hålla sig gömd likt din idol Fredde. Klart att då hoppar inga grodor ur munnen när mn håller sig gömd. Så i detta har du rätt att grodorna hoppar inte ur munnen då?

      • Will

        Du kan säkert få en roll i filmen också

        • ROS

          Så du menar att Fredde och Borg spelar in film nu om hur lättlurade du är?

      • Ebbe

        Jaa tänk vad Ljuholt hade tjänat poäng på om han varit tyst, otroligt.

  • Joakim

    att hans förtroende är lågt är ju ingen överraskning… han säger en sak en dagen och när verkligheten ”hinner ikapp honom” så ändrar han sig direkt… hur ska man kunna lita på något som den gubben säger?

  • Anonym

    Är Juholt en statsministerkandidat ?
    Kan vi lita på att det han säger stämmer idag och att det sedan stämmer i morgon ?

  • Ander

    hahaha, han är för kul. Man borde samla alla citat, borde bli rätt kul läsning

    • Stig Helmer

      Där fick du till det
      Årets julklapp Joholts bästa 2011, nästa jul blir det Juholts bästa 2012 nu ocensurerad

  • Stig Helmer

    Herregud, ska han bli statsminister, karln spelar i division 4
    Påminner om självgoda öststats-politiker, ett enormt självförtroende men utan gehör från medborgarna. Karln är ju maktfullkomlig, ingen som helst självinsikt, det måste finnas ett namn på hans beteende? Han tar död på fina S, som Vanja tagit död på LO.

  • Claes Feinbaum

    återigen är han flummig. det bara går inte att ha en sådan man på en sådan post

  • Gnr Karlsson

    Lärdom när det gäller Juholt: läs uttalandet MEN vänta alltid in dementin dagen efter innan du värderar budskapet!

  • Ewa1

    Men den här mannen är ju inte kompetent för uppdraget. Det är sorgligt att lyssna på honom och se hur han kämpar för att hålla sig fast vid makten. Jag säger bara: Håkan Juholt, ha lite självrespekt och lämna posten innan de du åker ut med huvud före!

    • http://www.facebook.com/people/Benny-Olsson/1348608458 Benny Olsson

      Otroligt bra inlägg,fortsätt så Ewa 1.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Han lär med näbbar och klor hålla sig kvar till 50-årsdagen då han får full riksdagspension.

    • ROS

      Du inser att Fredde kommer till korta med Juholt ser jag här? Men det skulle du tänkt på när ni gjorde er av med Mona som var moderat likt Frdde!

    • Jan B

      Ja EWA 1 Det är inte roligt nå längre det är ren katastrof om inte partiet byter han nu så är ju dom lika tokiga.

  • Anonym

    Hmm. Hur var det nu. Skulle han i fortsättningen tänka efter före, eller tänka före efter?

  • Anonym

    Det är förolämpande att S tänker så lågt om oss svenskar att de lanserar honom som statsministerkandidat. Juholt har så lite koll att det inte går att lita på vad han än säger. Det har vi väljare sett exempel på gång på gång. Dagsformen avgör grodorna. Han sa att han ville ha 100% täckning och att telebolagen inte ska ha rätt att välja bort medborgare för att det är för dyrt – så, här ser vi notan. Den här gången kan han inte slingra sig undan. Det här är hans eget utspel. Han försöker gömma sig i kollektivet – helt riktigt har S aldrig lagt ett sådant förslag, men han har gjort det inför hela svenska folket! Såhär mycket är trettio miljarder i nollor – 30,000,000,000. Därtill gissar jag på omkostnader som säkert går loss på några miljarder till.

    • ROS

      Men det är bara en tredjedel av jobbskattebidraget som du lyfter med alla andra här! Klart att folk ska ha telefonen som fungerar säger sunda förnuftet detta.

      • http://svavavalkyrie.wordpress.com Svava

        Det är sextusen kr per vuxen invånare och år. Och observera att alla svenskar redan har rätt till någon form av telefoni, men man kan inte garantera just mobiltelefoni för något tiotal.

      • Lionel Hutz

        Då tycker jag att DU kan betala det…

        • ROS

          Du ska ha och inte betala något? Så talar en sann moderat alltid som alla vet.

  • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

    Det som nu måste analyseras är hur knappt 28% kan tänka sig att rösta på denna klåpare som vill sätta oss alla på det socialistiska fattighuset där alla vet hut.

    • ROS

      Så du menar att Carema fattighuset är bättre för dig då?. ja en del tänker med plånboken andra med huvudet som alla vet.

  • Kenneth

    Det är väl snart ingen som tar Juholt på allvar. Hur kan ett parti som socialdem. ha en sådan ledare?

  • Will

    Gör en ny Åsa-Nisse film med Ljugholt i huvudrollen, den kommer nog att bli rolig.

    • ROS

      Du gör en film med Reinsvält som är din idol så vi får se när han tar byxorna av dig innan du fattat nåt. Bra med lite upplysning i dessa dumdristiga tider ska du veta.

  • http://www.facebook.com/people/Gerda-Johanssen/100002987347697 Gerda Johanssen

    Att vilja – men inte kunna.
    Det hoppar många grodor ur den munnen. Är det sådana politiker vi röstar fram? Hur kan han ens ha blivit nominerad?

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Nu var det ju Berit Andnor som förde fram Juholt så det är inte så konstigt.

  • Pingback: Dålig täckning - DN.se

  • Lars

    Ljugholt fortsätter ljuga. Och jag häpnar över att partiet låter honom fortsätta, vad säger det hela partiets ledande personer? Nu är det verkligen KRIS och tyvärr i längden inte så bra vare sig för demokratin eller för alliansen. Jag kände vibbar direkt när man fick höra om hans kulbos brott. Äpplen faller sällan långt från trädet. Usch och suck!

  • http://www.facebook.com/royne.soting Royne Soting

    Tror nog att Niklas valt att missförstå lite där medborgare i hela landet är kanske inte riktigt det hans uträkning visar, det skulle nog bli helt andra siffror då, i bland ser man det man vill se men man kan ju inte vara hur enögd som helst det tar bara bort det faktum att juholt måste vara extra noggrann eftersom det finns dom som alltid väljer att feltolka det han säger.

    • Ebbe

      Okey, och hur enögd är du! kanske även lite rödögd??

      • http://www.facebook.com/royne.soting Royne Soting

        Jag har blå ögon med en synnedsättning på ena ögat med 0,2 på ett av dom du kan nog gissa vilket

        • Ebbe

          Då var det nog brunögat som läckte, vad har du för skärpa där??

          • http://www.facebook.com/royne.soting Royne Soting

            He he kul kommentar, men det är nog ingen risk för det, jag har stomi sedan två år och den är nybytt så det kan inte ha varit därifrån heller

  • Roger Eichhorn

    Tänk er att Juholt är det bästa alternativet som Socialdemokraterna har att erbjuda som en tilltänkt statsminister så förstår ni hur illa det är ställt med kompetensen längre ner i organisationen.
    Att bara vara så dum att man tror att ”krutröken” ska lägga sig och då blir allt som vanligt för Juholt och hans polare inom partiet när Juholtaren i princip varje dag bjuder på nya inkompetenta idéer utan ekonomisk uppbackning.

    Att det ska vara så svårt att förstå vad som behöver göras i detta parti som befinner sig i fritt fall.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Jo, men det räcker inte att avpollettera Juholt, man måste även lämna 1900-talet och socialisttramseriet bakom sig.

      • ROS

        Och hur tror du skulle sett ut om moderatramset fått styra hela 1900 talet? Har ni haft rösträtt ens ännu? Sjukassa a-kassa och pensioner? Tänk innn du binder ris åt din egen rygg heter det visst.

  • Anonym

    Ha ha ha! Hur många pudlar har han gjort den mannen? Han kanske ska sadla om och starta kennel istället för att leka partiledare?

    • ROS

      Är minnet kort för dig här? Det heter visst kasta sten i glashuset som du bedriver här?

  • Tomas Ek

    Hahahah så jävla pinsam artikel! :D

    Här har man medvetet gjort allt man kan för att missförtå vad Juholt menar. Är det verkligen så udda att tycka att människor ska kunna ringa larmsamtal i Sverige trots att man inte bor i Stockholm? Eller att det vore vettigt att operatörerna tog ett större samhälligt ansvar än att bara tänka vinst vinst vinst hela tiden?

    Klart som fan att det ska fungera för folk på landsorten också!
    Att sedan vinkla artikeln till att : AHA! Juholt menar inte exakt överallt (för då blir det för dyrt) inte i skärgården alltså oj oj nu har han farit med osanning igen.

    Det är pinsamt och för fan skandalöst av er att göra på detta sätt. Niklas Svensson…rankad på plats 91 landets mäktigaste person? Inte fan har du blivit det genom att skriva sånt här skräp ?

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Tyvärr. Finns inga missförstånd här. Det Juholt föreslog kostar ca 30-100 miljarder. Det har han insett idag och därför måste backa. Ett barn hade kunnat räkna på detta innan han lät nattmössan tala. Det är Juholt som är det pinsamma här, inte media eller någon annan.

      • Tomas Ek

        Juholt pratar om en politisk vilja och om att ställa krav på operatörer att det ska funka ringa med mobiltelefon även utanför tullarna i Stockholm.

        Sen att högersympatisörer och skräpmedia gör allt de möjligtvis kan för att förvränga hans ord så mycket som möjligt för att misskreditera honom är och förblir rent förjävla pinsamt!

        • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

          Finns inget förvrängt alls. Varför ska vi kunna ringa bakom varje fjäll om kostnaden är +30 miljarder? Ser du verkligen nytta i det framför äldrevård t.ex?

          • Tomas Ek

            Du har totalt missat andemeningen i det Juholt sa på samma sätt som ”Mr 91 mäktigast i Sverige”.

            Man har nu presenterat siffror baserat på egna antaganden än på vad Juholt egentligen avsåg. Sen lägger man ut det som en artikel där man vinklar det som att Juholt ljuger nu när han blev tvungen förklara sig för de som (medvetet?) missförstod honom.

            Jag har totalt tappat förtroendet till media när man nu släpper sådan här skit.

            Sensationsjournalistik. Skapandet av egna nyheter istället för att rapportera vad som egentligen sagts och hänt.

            Jag tycker det räcker med sådan skit nu.

          • Anonym

            Allvarligt, var tror du att de 1100 hushåll som inte har täckning idag befinner sig? Strax utanför Sundbyberg? Att fixa täckning för dessa 1100 hushåll kanske inte skulle kosta 30 Mdr, men rätt många miljoner lär det bli.

            Och vad gör man när någon väljer att bosätta sig där det inte finns någon täckning? För att täcka alla eventuella bosättningar behövs det 100% täckning, vilket skulle kosta minst 30 mdr. Vsv.

          • ROS

            En fråga bara tycker du Carema får för lite pengar i vinst som vi skttebetalarna betalar? Och att de förs ut ur landet till skatteparadisen ger väl ingen vård i Sverige förstår du väl?

        • http://johjoh.bloggplatsen.se/ John Johanson

          Du snackar om att förvränga…!?

          menar du att Alliansen inte tycker ”…att det ska funka ringa med mobiltelefon även utanför tullarna i Stockholm” !?

          Det var ju inte det Juholt sa. Han var ju glasklar med att det skulle krävas fullständig täckning.

        • Eken

          Nöt!!

    • Palme2

      Jaa det är faktiskt pinsamt att du gått på alla blunders som Åsa Nisse sgt å gjort, snart tar han ut Eulalia å åker, å DU klappar takten som den nyttiga idiot du tydligen är, godnatt nöt!!
      Å att du skriver skräp det förstår vi andra, men inte du!!

      • ROS

        Och du klappar takten till din idol Fredde när han blåser dig på pengarna här? Kasta sten i glashuset heter det visst som du sysslar med?

  • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

    Är det inte lika bra att sätta alla Juholts utspel på några dagars fördröjning. Inte ett enda utspel utan han måste backa.

  • http://www.facebook.com/people/Anna-Hellgren/100000078183021 Anna Hellgren

    Avgå Juholt det är det bästa för sosarna om dom skall finnas kvar vid valet 2014.
    Skulle han inte tänka efter innan han sa något inte en det kunde han hålla.Självklart skall hela lande kunna ha fungerande telefonoi och förbindelser så man kan åka med tåg eller buss.Ena inlägget så hotar ham med böter i nästa tar han tillbaka och säger att det inte kan finnas nåbar het i alla delar av vårt land.Och sosarna har ju suttit vid makten länsta tiden och vad gjorde dom åt inget så st inte där och ljug igen bättre att han håller tyst.Vi medborgare är inte dumma.
    Han kan åka land och rike runt men något val vinner han inte 2014 om sosarnas parti finns kvar då.

  • Anonym

    Så var han där igen. De som såg Skavlan kunde se att människan inte kan föra ett vanligt samtal utan att trassla in sig i återvändsgränder i sitt resonemang. Läste att hans stora idol är Mohammed ”I´m the greatest” Ali. Att verkställande utskottet stödjer honom säger allt om partiet.

  • Peter

    Han ser ut som ett skämt och beter sig därefter. Hur kunde man komma fram till att denne man bör leda S? Det är ju fullständigt ogrepbart!

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Inte alls; det var Berit Andnor som ledde valberedningen och därför är Juholt en helt naturlig följd om man håller sig till sossevärlden.

      • ROS

        Var du med på mötet med Berit Andnor? Eller ljuger du här som vanligt?

    • ROS

      Du vet att Fredde klarar inte av Juholt när du är så upprivehn här? klart att en del vill ha sina jobbskattebidrag och skiter i andra som du gör.

  • Jan B

    Samma mönster igen kastar ut sig ett förlag ändrar sig dagen efter snacka om förtroende kris. Kan man alls lita på S och Juholt mitt svar är Nej. Snart bryr vi oss ej om vad Juholt säger för han ändrar ju sig nästa dag .

    • ROS

      Likt Fredde som under galjen ändrar sig som du glömde här i din smutskastningsiver av socilademokratin?

  • Ali Babar

    Efter en natt på partikansliet med desperat brain storm försöker man ”rädda” Juholt med att dra in trygghetslarm. Underbart. Vad har de stackars sossarna gjort för att ha en Åsa Nisse vid rodret. Jag tycker synd om dem.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Hade du växt upp med Broster Broster och annat socialistskit hade du inte alls tyckt synd om honom.

      • Ali Babar

        Det var kanske menat som ironi. Men vad skall stackaren göra? Och vad skall det stackars fd statsbärande partiet göra? Strackarna är ju helt vilsna.
        2011/12/8 Disqus

  • Anonym

    Det är väl klart att man ska kunna ringa SOS. Det mesta går säkert att finansiera om man ser över alla ofattbara och osmakliga vinster som görs inom vård och friskolor. Typ tre Care(M)a-chefer som fick 120 milj i vinst på ett år, Hur kan folk vara så upprörda för att man försker förbättra täckningen? Slutar regerigen slösa med våra pengar så kan en bråkdel av våra skattemedel finansiera både det ena och andra. Och nu förstår jag varför högersossar är så emot Juholts förslag (och nya inriktning) om att man ska se över avregleringarna. En S-politiker i Gbg har dragit in 400 miljoner för friskoleverksamhet. Osmakligt! Något måste göras nu, Sverige blöder och det är vi skattebetalare som betalar. Om det fortsätter så här kommer skatterna att höjas för att vi ska ha råd att betala alla privata aktörer och riskkapitalister. Vakna!

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Men caremas vinster är ju som att spotta en kamel i halsen jämfört med minst 30 miljarder som utbyggnaden kommer att kosta.

  • Majengstrom

    Kära lille Peter. Juholt är det bästa som hänt socialdemokraterna på länge. Det finns ingen som kan matcha Reinfeldt så bra som han, och det vet Reinfeldt. Det ger moderaterna skrämselhicka.
    Jag tycker Juholt är tydlig i sina besked. Sedan om andra väljer att feltolka eller inte förstå vad han säger, få ju stå för dom.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Ja han är verkligen klar som en brilliant; igår hotade han med vite och straff om inte 100% täckning uppnåddes men idag har det blivit ett okänt antal %enheter mindre. Ett under av klar sosseklarhet och logik.

    • ROS

      Bra sagt håller med om detta. Klart att Fredde inte klarar av honom som alla insett redan här med klar tankeversamhet i behåll.

    • Apel

      Jösses, ingen koll alls.

    • Jannne

      Jovisst är Juholt tydlig i sina besked, det har ingen förnekat – problemet är bara att beskeden oftast inte räcker längre än 24 timmar…..

  • Jan Burman

    Är det lämpligt och försvarbart att låta äldre som är i en sådan fysisk dålig kondition att man behöver trygghetslarm bo där över huvud taget, det är vad man skall fråga sig i stället. Även om larmet fungerar tar det timmar att ta sig dit och då är det för sent. Håkan Juholt, försöker du kvalificera dig till programmet ”jag är inte smartare än en femteklassare”?

  • Jan Burman

    Är det lämpligt och försvarbart att låta äldre som är i en sådan fysisk dålig kondition att man behöver trygghetslarm bo där över huvud taget, det är vad man skall fråga sig i stället. Även om larmet fungerar tar det timmar att ta sig dit och då är det för sent. Håkan Juholt, försöker du kvalificera dig till programmet ”jag är inte smartare än en femteklassare”?

  • jögge

    Håller helt med Juholt, förstår man inte vad han menar så betyder det bara att man INTE vill försöka förstå…och vad betyder det…om man inte tycker att det är självklart att man som kund skalll kunna ringa på de allra flesta ställen, speciellt om det redan finns en operatör som täcker ett område som den egna operatören inte har, ja då får man väl skriva ett roaming avtal!

    Ni som inte vill detta, menar ju i samma andetag att ni VILL att vi skall välja bort platser i sverige, och därmed änniskor!

    Precis som idag med apoteken!

    Denna politik baseras på metropol byggande, men knappast landsbyggande och det är ju det Juholt vill.

    Har man inte rika föräldrar osv så skall man få en dräglig skola, dräglig sträcka för sina mediciner och vård samt nu mobil nät – men det vill alltså inte ni?? tänker man så så tror man ju att man själv klarar sig..men vart är solidariteten samt vad händer om Just du råkar hamna i trubbel – skall vi andra strunta i dig? något att kankse inse – ensam är inte stark.- Sverige är ju en plutt i världen! vi är ju ett kollektiv—redan, men man inser inte det

  • Anonym

    Jaga nu ändrar HAN sig.OCH tar på sig snällemans masken. Han tycker säkert om att att hör det blir för dyrt. Alla som inte är snälla mot honom välsignar han likt Jesus… Vänder andra kinden till.. Hal som en ål.

  • Siv

    Ja Ljugholt säger vad som helst för att komma in i tidningarna. Han är en riktig linslus. Säger vad som helst för att komma in i tidningarna. Varför blir han inte skådespelare. Han skulle bli en förträfflig Åsa-Nisse

    • ROS

      Men du tycker bättre om Reinsvält så länge det inte drabbar dig?

    • ROS

      Du menar Reinsvällt förståss nu som du talar om här?

  • Anonym

    Juholt göt det igen.
    Tar tillbaka det han orerat om innan.

    Den mannen har en fortsatt framtid som högsta höns,
    förlåt tupp, inom det socialdemokratiska partiet efter att han fått sparken, förlåt igen, avgått som partiledare.

    Ställ honom på taket till det socialdemokratiska högkvarteret och han kan på allvar ta sin roll som vindflöjel.

    Där kan han stå och visa vart vindarna blåser för sina partikamrater, någonting som Svenska folket insett för länge sedan. Det visar valresultaten och det visar dagens siffror i mätningarna om partisympatier!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=596185096 Rolf Carlsson

    Mycket lämpligt av regeringskansliet att läcka en ”hemlig” handling, som säger att Juholts uttalande kostear 30 miljarder. Idag, oberoende var du bor (har valt att bosätta dig), så har du en analog trådtelefon. Telia har valt att klippa dessa trådar för att undrhållet blev för dyrt och att de skulle förlora i konkurenskraft om de behåller trådarna. Att behålla trådarna och bekosta underhåll hade INTE kostat några 30 miljarder. Själv har jag trådburen telefon,TV och bredband via ADSL. Juholts krav är i allra högsta grad rimliga. Jag vet vad jag talar om då jag arbetat med strategiska IT frågor i över 35 år. På tal om dyra investeringar så har ett stort antal företag i Sverige och i hela Europa infört integerade ADB systet SAP för långt över 30 miljarder. Försvarets system kostade 2 miljarder och kom ihåg vad ni läste det först ”systemet kommer aldrig att fungera”. Ett storföretag skulle byta ut sin ekonomimodul i SAP och det kostade 1/2 miljard. Med detta vill jag säga att även om riksdagskansliets ”hemliga-:))” uppgift om en kostnad på 30 miljarder så är det värt att satsa dessa pengar för att ALLA i sverige skall kunna nå 112 och trygghetslarm. Jag begär inte att den egoistiska ”lattegenerationen” med Svensson i spetsen skall hålla med mig.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Men detta om de oerhörda kostnaderna kunde vi redan läsa igår i t.ex Computer Sweden, IDG med flera

    • Kvinna37

      Tur att någon röstar på Juholt och att denna Rolf Carlsson är en sådan. Vem säger det mest om, Juholt eller skribenten?

    • Amadeus

      I 35 år? Hur länge sedan var det du slutade?

      Du tror att du kommer undan kritik genom att nedvärdera opponenterna med ett ‘egoistiska lattegenerationen’…

      Kanske läge att inse att tiden sprungit förbi dig om du tror att det finns 30 miljarder till något så bisarrt. Vill man bo långt ute i skogen så finns det konsekvenser. En av dem är att man kanske inte får bredband .

    • ROS

      Kanske vi ska stänga av 08-orna från telefonen också för det kostar väl 60 miljarder där?

    • Jannne

      Nu stämmer det ju inte helt tyvärr – alla har aldrig någonsin haft möjlighet att få tråburen telefon ute i landet…………..

  • Majengstrom

    Är Alla lika dumma i Huvet som inte förstår vad Juholt menar, eller är Ni så otroligt påverkade av Mediadrevet mot Juholt.

  • Johansson

    Jag önskar att någon politiker tar tag i bluffen uppkopplingshastighet mobilt 3G bredband som oftast inte tillnärmelsevis når upp till det utlovade
    I mitt fall betalade jag för 16Mbit/s men fick endast ut 2Mbit/s
    Efter lång diskussion har jag nu fått ner abonnemanget till 6Mbit/s men fortfarande 1- 2 Mbit/s levererat.
    Med det skall jag vara nöjd har operatören sagt.
    Som att tanka sin bil. Betala för 6 liter men bara få 1,5 liter i tanken.
    Jag känner mig lurad.

    • ROS

      Du! Det nya moderna Svergie som alliansen talar om nu för tiden här. Och detta är bara början ska du veta tyvärr.

      • Johansson

        Detta fenomen men oseriösa teleoperatörer får nog S ta på sitt ansvar. Det var under deras tid avregleringen påbörjades.
        Svenska folket blev lurade att köpa folkaktien Telia som blev ett fiasko.
        Idag lever vi i ett samhällsklimat där riskkapital bolag blir rika på skattebetalarnas bekostnad.
        Jag skulle önska att det fanns ett politiskt parti som värnar om landets medborgare.
        Alliansen är inte ett sådant om än dom gör jobbet bättre än S som ännu inte visat vad dom vill fortfarande efter nio månader med en ny partiledare

        • ROS

          Du förväxlar begreppen lite här igen ser jag. Du vet väl att Fredde har ansvaret nu och inte Håkan? Kommer Håkan till makten så får återställa dessa avregleringar som socialdemokratin gjort förstår du väl?

  • Thegor Rundman

    Finns det inget som kan få tyst på den där figuren Juholt. Även som politisk motståndare så vill man att det ska finnas en spillra till opposition:)

    • ROS

      Du! Skaffa dig hörapparat och glasögon.

  • Johnny Ericsson

    Jaja, ett nytt utspel från Juholt som han tvingas ta tillbaka nästa dag. Hur länge ska karln få hålla på innan alla sossar tröttnat.

    • ROS

      Hänger med snällt i klagosången om socialdemokratin likt alla andra alliansare.

  • Linkopingskommun

    Juholt

    Vem är han? Egentligen? Vet vi det? Vad roterar i hans inre? Är han en reklamprodukt?
    Ett mediaoffer? En vanlig människa som slaktats på politikens altare, eller helt enkelt en psykopat som inte kunde eller ville förstå verkligheten när den kom ikapp honom.
    Vad tänkte han på?
    Tänker han? Egentligen?
    Frågor som studsar i mitt huvud då jag svänger ner mot det stora tysta gråa huset.
    Jag är på Caremaberg, (fd Lundsbergs internat som fick stänga) den numera beryktade psykiatriska privatkliniken djupt inne i Värmlands mörka skogar. Huset år idag är slitet, flagnat. Bakom små fönster skymtar förvirrade, skrämda ansikten av Göran Hägglund, Jimmie Åkesson, Maud Olfosson, Kungen och sist men inte minst Juholt själv……..

    • ROS

      Du. Glömde Fredde och Borg ser jag.

  • Matthias1970

    Hahahaha Håkan Juholt måste vara den mest korkade politikern på år och dar. Men jag kan bara hålla med Liza Marklund det är ju Åsa Nisse Socialdemokraterna försöker sälja in.

  • Pelle W

    Bättre partiledare för sossarna får vi moderater leta efter. Alliansen kan lägga ner sin valkampanj, ingen kan vinna valet åt Alliansen bättre än Juholt. Låt karlen vara kvar för evigt!

    • ROS

      Du! Är emot demokratin förståss? Klart att diktator Fredde är bättre för dig nu?

  • http://profiles.google.com/olschristian Castor Gant

    Pop corn politiken fortsätter. Juholt lämnar ena dagen ett besked, som sedan tas tillbaka. Han ber om ursäkt för fusk med bidrag, för att sedan säga att han inte anser sig ha gjort något fel. Beskeden om sossarnas skattepolitik lyser ännu med sin frånvaro. Ja, bättre än så har kan det väl knappast bli för Alliansen!

  • Ericl

    OK. alla ska ha tillgång till mobil.
    Nästa: Alla ska ha tillgång till tåg och buss, var du än bor.
    Sen: Alla ska tillgång till skola och univerisitet var du än bor.
    Sen: Alla ska tlllgång till en badstrand var du än bor.

    Hur länge skall alla ha tillgång till allting ?

    Bosätter man sej i ‘skogen’ så följer vissa konsekvenser med detta.

    • http://www.facebook.com/people/Anna-Hellgren/100000078183021 Anna Hellgren

      Skall inte hela landsbyggden leva inte bara storstäder

      • kakisss55

        Jo men inte om varje mobilkund måste lägga 1-2 miljoner för att finansiera det. 8-)

      • kakisss55

        Jo men inte om varje mobilkund måste lägga 1-2 miljoner för att finansiera det. 8-)

      • Anonym

        Flyttar jag ut i ett torp i obygden är det för att slippa ifrån storstadens stress och avigsidor.

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Ericl du har aldrig hört om neddragningar? Har man bosatt sig i glesbygd och sedan lägger skolan ned, ska man då skylla sig själv? Förklara hur du menar tack.

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Men det är klar nu förstår jag dig, man ska som medborgare inte kunna kräva att ha fungerande infrastruktur i hela landet utan det är enbart Stockholm förunnat. Huvudsaken är att vi sänker skatten och får gå på krogen till kl 05 på lördagarna!

    • http://www.facebook.com/people/Anna-Hellgren/100000078183021 Anna Hellgren

      Hur insnöad kan man bli om du tror att alla kan bo i städerna var finns bostäderna?Men du kan ju börja med att lämna över din bostad till någon som flyttar på grund av att man inte kan ringa eller koppla upp sig för att driva företag. Folk kan inte ens larma ambulans om det händer något.
      Ta och åk runt och ser hur det är och hur kreativa folket är på landsbyggden så kan du säkert lära dig en hel det till nästa inlägg du gör.

      • http://twitter.com/graesloek Klas Mattsson

        Ditt argument om bostäder faller ju ganska snabbt. Finns otroligt många tätorter där befolkningen minskar och det finns ett stort bostadsutbud… och mobiltäckning!

      • Johnny Vestberg

        För en gång skull håller jag med dig, fast vi inte håller på samma block.

      • ROS

        Anna Hellgren. Inte har Eric varit utanför tullarna. För då skulle han få panik över hur stort Sverige är för honom.

    • ROS

      Bor man innanför tullarna så behöver man ingen telefon. För då kan man banka i väggen till grannen menar du väl? Klart då blir det mera pengar över till sktteparadisen som du vill förståss?

  • SiggeLund

    Den dagliga Juholten är vad som gör att man går genom veckan med ett leende. Den här mannen vet hur man levererar underhållning. Just därför att han inte vet ATT han levererar den.

    Sossarna pratar ofta och mycket om hur de längtar efter att prata om sakpolitik. Vad de inte inser är att den absoluta lejonparten av årets skandaler _börjat_ med att Juholt pratat sakpolitik.

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

      • SiggeLund

        Om det är till priset av 27 miljoner kronor per medborgare: Nej.

    • Anonym

      Saliga är ni okunniga som inte förmår att föra en vettig debatt !

      Sven-ERIC fORSÉN

      • SiggeLund

        Det är ett lustigt tilltag att klaga på osaklighet utan att precisera vad man syftar på.

      • Macke

        Det finns ju ingen som helst anledning att föra en vettig debatt när sossarnas partiledare vinner den åt oss icke sossar varje gång han öppnar munnen.

        Tyvärr lär det dröja ett tag innan det blir någon vettig debatt.

        • ROS

          Vem har lyckast lura dig så här totalt här? Är det Reinsvälten som varit framme igen hos dig?

      • Jannne

        …..Och jag som trodde det var svar till Tordinho2004……

    • Tordinho2004

      Den ”dagliga Juholten” kommer ju inte från Juholt själv. Utan det är ju media som som på olika håll fortsätter att hålla liv i den där turbulenta veckan som media skapade för att smutsa ner lite och slicka borgerlig röv.

      • SiggeLund

        Lustigt. Jag kunde svurit på att Juholt sade det här i en intervju?

    • ROS

      Akta så inte skrattet fastnar i halsen på dig bara till sist?

  • Pingback: Kommunikationsskugga drabbar Rämshyttan och (S)veavägen « Gubben vid Rämen

  • Jacobsson Sten

    Mytomanen Håkan Juholt har slagit till igen HA!!HA!!HA!!!

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

      • Asdasdf

        Helt oavsett vart man bor?

        Om jag smäller upp ett hus mitt ute i ödemarken där det är mil till närmsta väg och granne, kan jag då förvänta mig att staten fixar till post, telefoni, bredband, vatten, avlopp, sophämtning samt pizzeria? Utan extra kostnad för mig?

        Wow, en sådan stat vill jag bo i!
        Dock vill jag inte betala skatten som sådan service skulle kosta…

    • Anonym

      Ha,ha, hii,hi, så kul, men skrattar bäst som skrattar sist. Den som hånar andra kan själv fastna i ett ansträngt och fånigt grin.

      Sven-Eric Forsén

  • Hhemgren

    Det är ju konstigt att all media bara skriver ner Juholt hela tiden och inte skriver om att Rainfelt har rivit ner en av demokratins grundstenar och bryter mot Sveriges grundlag, plus att Han bedriver ett skräckväide. Det bevisar ju bara vad fler och fler tror att alla är köpta av moderaterna

    • Tord J

      Oj vad du kan, är du med i Ohly-sekten??
      Kan det bero på att Juholtarn är det dummaste sossarna fått fram??

      • robert

        Nä, det värsta är att Juholt är det smartaste sossarna har fått fram…

        • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

          Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

      • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

        Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

    • Jannne

      Du kanske närmare skall specificera, i klartext, vilken av demokratins grundstenar Reinfeldt rrivit ner samt på vilket sätt han bryter mot Sveriges grundlag?
      Passa gärna på att beskriva ”skräckväldet” han bedriver……………

  • Anonym

    Dagens Jugholtare…vad blir det för kul i morgon…kan inte bärga mig!

    Den mannen är fan i mig det roligaste som hänt politiken….någonsin! =D

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

    • Anonym

      Ditt fåniga uttalande bekräftar bara att en samling SD-diggare lagt beslag på de flesta kommentarsfält. Ni verkar vara uppkopplade dag och natt för att få ut ert nonsens. Därför finns det ingen anledning att imponeras av hur många ”likes” som ni får. Verkligt seriösa debattörer – åtminstone de flesta av dem – undviker sådant debattklimat.

      Sven-Eric Forsén

  • Pingback: Statsminister utan ansvar och visioner « Ett hjärta RÖTT

  • Anonym

    Varför gör inte Telia så att telesignalen har längre räckvidd i glesbygd? Signalen ska nå tätbefolkade orter där det finns basstation och mast. Det borde inte kosta särskilt mycket alls. Eller är det så att Telia har dåliga kunskaper om signalering?

    • !!!!

      Det är nog du som har dåliga kunskaper, läs lite om vågutbredningsteori och om radiofrekvenser som det är frågan om här före du kommenterar saker som du inte vet något.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Signalen går inte fram genom fjällmassiv tyvärr.

  • uffe

    Juholt e en dåre! Inte många rätt i kavesan. Heja sossarna…. Han e en riktig keeper den där!

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

    • ROS

      Och du har papper på att du är klok?

  • Knohult

    MMen hans nya förslag kostar ju 30 miljarder. Gårdagens förslag kostade ju 100 miljarder. Bra fixat. 70 miljarder plus över natten är det inte alla som fixar. bröder knohult .

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

  • Effeffida

    Sluta trakassera Juholtarn! Kom ihåg, att det är den bästa ledaren som sossarna kunde uppbringa! Det kunde alltså ha blivit värre…

    • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

      Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

  • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

    Jag ser det som självklart att alla i landet ska kunna lita på trygghetslarm! Det är en samhällsservice som ska finnas! Men det verkar för vissa vara viktigare att införa ett jobbsaktteavdrag till. Vad har alla dessa jobbskatteavdrag kostat? Jo ganska många miljarder!

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Du fattar nog inte själva prislappen när varje hydda i vildmarken ska ha full täckning. 30 miljarder är eb stapel på ca 3 Km tusenlappar. Man får mycket äldrevård för den summan.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      Du fattar nog inte själva prislappen när varje hydda i vildmarken ska ha full täckning. 30 miljarder är eb stapel på ca 3 Km tusenlappar. Man får mycket äldrevård för den summan.

    • Jannne

      Finns det inte jobb på hemorten, kan man tvingas flytta – finns det inte samhällsservice på hemorten kan man åxå tvingas flytta, tyvärr……..

  • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

    Juholt tar upp ett problem som faktiskt existerar!
    Tidigare hade Telia /Televerket mer eller mindre täckning i hela landet.
    I takt med konkurrensutsättningar och effektiviseringar har det plötsligt
    blivit så att man väljer bort medborgare för att det stör de fina vinsterna.
    Uppenbarligen anser inte det vissa som självklart att alla medborgare (notera att
    jag inte skriver kunder) i Sverige ska ha tillgång till grundläggande infrastruktur.

    Vad blir nästa logiska steg för er marknadstalibaner, blir det att lägga ned all järnvägstrafik
    utom Stockholm-Göteborg/Malmö?

    Ni säger också att de som bor i glesbygd får skylla sig själva! Det är knappast
    glesbygdsbefolkningen som valt att Telia ska effektivisera och skära i verksamheten
    sådant att de inte längre kan ha tillgång till grundläggande samhällstjänster.
    Ni skyller på offren!

    Er människosyn är märklig och skrämmande.

    • http://pulse.yahoo.com/_2M7JDB5RJTOAYH3EQFJGPET24M Esa

      …och du väntar dig full samhällsservice i Europas största vildmark som post och annan infrastruktur. Skrämmande dumt.

    • http://www.facebook.com/people/Anna-Hellgren/100000078183021 Anna Hellgren

      Tack jag kunde inte sagt det bättre själv och är man så okunnig att man säger att folk får skylla sig själv och man väljer vart man bor.Tänk tanken om alla som bor på lansbyggden skall flytta till storstäder där det inte finns bostäder till dom som redan finns i städerna.
      Kan du tänka dig att lämna din bostad till landsbyggsborna då.

    • Jannne

      Och du – vem var det som sålde ut Telia???

      Ifall du glömt, så var det regeringen Persson & Björn Rosengren…..

  • http://twitter.com/JPERiX JPERiX

    Du anser alltså inte att Sveriges medborgare ska kunna förvänta sig grundläggande infrastruktur som post och telefoni?

  • Pingback: Snygg skenmanöver av Juholt! | radikalgnu.se

  • Anonym

    Åsa-Nisse lever. Verkligen.

  • Anonym

    Åter försöker Expressen blåsa upp ett uttalande från Håkan Juhlt. Det famstår som helt rimligt att Telia kompenserar och gör de abonnenter som drabbats då man stänger den fasta telefonin. De måste kunna vara nåbara och själva kunna nå ut till omvärlden, även med den nya tekniken.

    Sven-Eric Forsén

    • Anonym

      Tänk vad svårt att som sosse ta till sig sanningen!!!!!!!!!!!!

  • Anonym

    Åter försöker Expressen blåsa upp ett uttalande från Håkan Juhlt. Det famstår som helt rimligt att Telia kompenserar och gör de abonnenter som drabbats då man stänger den fasta telefonin. De måste kunna vara nåbara och själva kunna nå ut till omvärlden, även med den nya tekniken.

    Sven-Eric Forsén

  • Pingback: Eller inte…? « Människovärlden

  • Pingback: Beskeden som gavs igår gäller inte idag och kommer förmodligen ändras imorgon | Kent Persson (m) blogg

  • Pingback: Från klarhet till klarhet « Moderata Perspektiv

  • Cortex

    Kanske kan vi betala 10 miljoner/abonnent till dem som absolut behöver trygghetslarm för att de skall ta in på hotell? Då sparas 20 miljarder. Det verkar vettigare än Juholts förslag som han själv förnekar att han lagt men som ändå verkar ha gott stöd bland kommentarerna.

  • Ytterfilen

    26 miljoner per hushåll. Tycker man det är fel så har man en felaktig människosyn? Var kommer ni mörkermän och kvinnor från?

    Vi kan lika gärna ge dessa hushåll 26 miljoner var i stället, så kan de ha en personlig kurir.

  • Eriksoderman

    telia täcker i dag 90% av landet det kan väl inte vara orimligt att klara 10% övriga operatörer har betydligt mindre täckningar det är väl rimligt att alla har samma krav,eller skall bara en del skumma grädden

  • Anonym

    Varför måste ju telia ha täckning? varför inte tele2, telenor eller TRE ?

  • Pingback: En dag i politiken « Ape reft of his tail

  • Spam-guard

    Varför ljuger du Niklas Svensson?? Juholt har ALDRIG sagt att alla ska kunna vara nåbara överallt i Sverige! Så, Varför ljuger du Niklas Svensson?

  • Maritha49

    Juholt är alliansens bästa valarbetare : )

  • Maritha49

    Ett tips till Juholt…Varför inte ge dem som inte har täckning en varsin satelittelefon ( den fungerar ju på nordpolen) och det blir ju mycket billigare..och då kan du lova runt lite mer..Härligt med ”upplysta” politiker..

  • Hampes

    Usch vilken dålig partsinlaga. Att trygghetslarmet skall fungera innebär inte att man skall ha mobilmaster överallt. Det finns faktiskt annan teknik som kan nyttjas.

  • Starwaytrading

    Konstigt att ingenting tas upp när Reinfelt gör sjuka utalanden?
    När han hade en barnflicka utan arbetstillstånd. Hans utalanden om sjuka och arbetslösa.

  • Pingback: Statsvetarens råd till Håkan Juholt: ”Gå i radioskugga” | Niklas Svensson

  • Pingback: Fladdrar som en fjäril, surrar som ett bi – Svenska Dagbladet | Sverige - iWooho.com

  • Anonym

    Pudeln Ljugholt är och förblir sossarnas största sänke i modern tid, hur länge skall vi stå ut med lögnaren? Han slingrar och ljuger in sig i hörn hela tiden, jag läste att sossarna har nog förlorat c:a 400000 väljare under Ljugholts 9 månader som partiledare.

  • Pingback: Nyheter om kennel – 1 | Hund Nyheter

  • Thomas

    Det är ju litet trist och litet farligt att det parti som borde balansera regeringsmakten har blivit till en skämtserie. Juholt är roligare än Robert Gustavsson

  • Anonym

    Pudelmannen Ljugholt har vaknat till liv igen, varje dag en ny pudel, när fan skall sossarna vakna och sparka ut katastrofen Ljugholt i kylan

  • Per olofsson

    Juholt gör ett bra jobb och förtjänar inte påhoppen. Reinfeldt är hotad.
    Go Håkan.

Annons:
Annons:
Annons:

NIKLAS SVENSSON

2011: Landets 91:a mäktigaste person, enligt tidningen Fokus.
2011: INMA Awards för valstugan.
2010: Hasse Olssons pris till årets ekonomijournalist.
2010: Nominerad till Kristallen för avslöjanden i TV4.

Annons:

TWITTER

Följ mig också på Twitter - @niklassvensson

Nyhetstips mejlar ni till niklas.svensson /at/ expressen.se.

Annons:

Senaste kommentarer

Annons:
Senaste nytt
SPORT
Annons:
EXTRA
Mest läst i dag
BLOGG
Annons:
MODE
SPORT
MODEBLOGGEN
Annons:
MODE
EXTRA
SPORT
NÖJE
HÄLSA
MODE
ALLT OM BILAR
MODE
SANKTAN
Kultur
HÄLSA
MODE
HÄLSA
HÄLSA
MODE
MODE
VAR MED I LÄSARPANELEN!
DAGENS MAGASIN
HOROSKOP
MODE
ALLT OM BILAR
MODE
EXTRA
SPELA SPEL
MEST SETT I DAG
LEDARKRÖNIKÖRER
Krönikor
TV-KRÖNIKAN
BLOGG