Annons:
Annons:
Fixa fint i hemma

Guider & inspiration till trädgård & hem.

Sugen på storstadssemester?

Då är det här sajten för dig!

Niklas Svensson
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
  • Jannne

    Ja, då lär vi kunna se fram mot några fler ”Juholtare” under dagen…………….

    • Anonym

      Vad i detta kunde vara konstigt, en trevlig tillgänglig människa till skillnad från vår Statsminister.
      Springer och gömmer sig så fort det kommer en journalist, bara om han får förberedda frågor svarar han, som fjanteriet i Hellenius hörna.
      Där kan man snacka om Mr Bean potential, klämma på avocados och skryta om hur bra han har haft det, medan sjuka blivit utkastade ur sjukförsäkringen.

      • Hhemgren

        Det gick inte att gilla ditt inslag men jag gillar det

        • Anonym

          Tack!
          Jag tror journalisterna skulle få mycket att skriva om, om dom punktbevakade Fredrik Reinfeldt som dom gör med Juholt.

          • tucuman

            tror ja inte de punktbevakar nog reinfeldt skillnad är att han är mer begåvad och mer skötsam än juholt .

          • Anonym

            Hur kan man punktbevaka någon som alltid skickar fram andra när det börjar brännas, annat är det när någon ska äras för något, då håller han sig framme som barnen när det vankas godisregn.

          • Hhemgren

            Ja det kan man ju undra!!

          • Ros

            Bra sagt, håller medhelt om detta.

          • Hhemgren

            Vadå skötsam vakna upp och se verkligheten Juholt hade inte gjort något fel!! det är bara ett media drev!! men regeringen bryter mot lagar det är det ingen som bryr sig om!!!

          • guest

            att begära dubbla reseersättningar som Juholt gjorde är inte fel enligt dig?

          • Hhemgren

            Men hur många borgare tror du inte har gjort samma sak? men det skrivs det inget om!! Det händer i alla partier!!!

          • Ros

            Och borgarna promenrar och cyklar så de behöver ingen reseerwättning menar du väl?

          • Ros

            Nämen är du skämthumör också mitt i allt här?

          • Hhemgren

            Ja bla att han kör över rikstagen!

          • Janne

            Det faller på sin egen orimlighet – Sveriges Riksdag är självständig!

          • Hhemgren

            Det är de moderata rikstags männen som blir utsatt för det inte de andras parti! Jag vet också att Bengt – Ola ryttar S fick till och med rösta i mot sitt parti i EU:

      • Anonym

        Fler skulle vilja sitta sidan om Reinfeldt än Juhult vid en tillställning, inte konstigt, vem vill höra på lögner och överdrifter.

        • Hhemgren

          Det vill de uppenbarligen efter som de lyssnar på Rainfeldt!!!!

        • Ros

          Folk i utanförskap skulle visst Reinsvält minska på. Påminner lite väl mycket om lögn.

      • Ros

        Jo folket hr inte fattat attde är timbros tankesmedja och Slingman som håller honom med svaren i TV när han är där två sekunder.

    • Maja

      du kan väl låta bli att läsa då ,,,så enkelt är det

    • Maja

      du kan väl låta bli att läsa då ,,,så enkelt är det

  • lajen

    Ser fram emot den dag journalisterna frågar ut Reinfeldt på samma sätt. Han har ju fått ändra sig under pågående regerande vilket väl är värre än att behöva ändra sig i opposition. Några nyliga exempel: Ersättningen till de vanvårdade barnen som först inte skulle betalas men sedan ändrade sig Reinfeldt när han såg vart vinden blåste. För att inte tala om sjukförsäkringen där Reinfeldt fått ändra sig gång på gång. Värst är väl att han ställde sjuka utförsäkrade på bar backe helt utan medel att leva av. Men det visste han ju om så här kan vi inte tala om misstag.

    • Anonym

      Nu var ju förändringen av sjukförsäkringen ett beställningsjobb av Göran Persson, som överlämnades i Nov. 200g till alliansregeringen. Eftersom S. förlorade valet. Varken Persson -regeringen eller Alliansregeringen kunde i förväg se hur det nya skulle falla ut.
      Men Alliansen bär hundhuvudet!
      Det har varit konstiga utspel från FK och AF och många är sossar inom dessa myndigheter.

      Nu har det ju gjorts vissa förändringar.

      Utförsäkringarna började redan under Perssons tid. Och då var sjukpensionen 64 % Nu är den 72 %.

      • Hhemgren

        Det där vill jag att du visar mig bevis på att sossarna överlämnade!Det här finns det fakta på du kan själv söka upp det!!; Av de tusentals som blev utkastade så är det 1 av 10 som fått jobb, mest lönebidrag, över 60% har gått tillbaka till FK och de har fått sjukpenning eller sjukpension. Det finns ca 40 000 jobb 0ch ca 200 – 300 000 sökande och de beräknar att de ska bli över 400 000 under nästa år!

        • Jannne

          …nu lever vi ju faktiskt i en omvärld som för närvarande är nere i en djup recession – då hade vilken regering som helst fått se arbetslöshetssiffrorna gå upp – det är bara att gå tillbaka i historien och granska tidigare sosseregeringar hanterande av tidigare kriser i omvärlden….

          • Hhemgren

            Om du tittar på alla år under den tid som alliansen suttit så ser du att det har varit lika stor arbetslöshet hela tiden! Och det har inte varit kris under hela den tiden! De har ju till och med gått ut med att arbetslinjen är en flopp!!! Sossarna ljög då inte med att det inte fans några jobb som moderaterna gjort!!!

          • Anonym

            Sossar ljuger om allt. t.o.m om 90-tals krisen som regeringen Karlsson skapade.
            En enda ärlig sosse har erkänt det var finansminister under dåvarande tid K.O Feldt.

          • Hhemgren

            Så borgarna ljuger inte då? Det värsta är väll att de har plockat ner demokratin så att de är diktatur nu ! men det är det ingen som reagerar på!!!!

          • Ros

            Inte förren det drabbar dem själva ska du se. De måste vakna den hårda vägen alliansarna.

          • tucuman

            alldeles rätt därför fick han avgå.

          • Hhemgren

            Så moderaterna ljuger inte dom då? De tiger om att det inte finns några jobb och kastar ut de sjuka för att de ska jobba , det är då de mest känslokallaste jag och många mer i Sverige Har varit med om, och fler och fler blir medvetna om det varje dag!!!

          • Ros

            Menar do moderat KO då? Han kliade moderaterna på ryggen med valuta avregleringarna också.

          • guest

            varför ljuga om arbetslösheten?

            den har inte varit konstant utan varierat

          • Hhemgren

            Ja det har inte varit bättre men det har bara blivit sämre med tiden : Det kan väll vilken människa som helst räkna ut när de skickar ut tusentals sjuka för att de ska jobba och sen finns det inga jobb!!!

          • guest

            ren lögn från din sida.

            arbetslösheten sjönk innan krisen 2008

          • Hhemgren

            Det gjorde den inte kolla fakta själv Jag kollade 2009 Då var de då flera hundra arbetslösa och inte många jobb!!!

      • tucuman

        helt rätt sen så är de viktigt att ha i åtanke att FK också tolkat ärenden helt galet är säker på det bara för att jävlas med regeringen och gynna S.

        • Hhemgren

          Så du tror inte att orden kommer högst uppifrån? då är du naiv! Han visste precis vad som skulle hända! han har ju till och med blivit genomskådad när han har blånekat!!

          • tucuman

            är inte naiv. ja vet hur de ligger till FK har tolkat reglerna helt felaktigt.

          • Hhemgren

            Om du vill veta hur det egentligen ligger till i regeringen ska du läsa en bok som heter Knapptryckarkompaniet som en moderat av det gamla gardet som värnar om demokratin hon heter Anne – Marie Pålsson. Du kan också gå in på tv 4 Play och lyssna på tio nyheterna förra tisdagen där var det två som gick ut och berättade samma sak eller gå in och sök på boken så kommer det upp!

          • guest

            det var samma i de andra partierna enl Pålsson öven om du inte vill inse det

          • Hhemgren

            Inte att de inte får papper att läsa igenom det införde Rainfeldt!!! och jag vet då att Bengt – Ola Ryttar (S) fick till och med rösta i mot sitt parti i EU!!!

          • guest

            varför blandar du in EU när det är riksdagen det gäller

          • Hhemgren

            Han fick ju självklart rösta i mot partiet i rksdagen också!

          • Ros

            Menar du att FK ska ta på sig ansvaret när Reinsvält gett dem order om ur det ska vara?

        • Ros

          Du lagebn som rgeringen stiftat följer de bara. Så nu vet du detta också.

      • Ros

        Men det var Reinsvält som drev igenom lagen som du inte nämner här? Du de på FK följer det de blir ålagda och gör punkt slut.

    • tucuman

      sen var de S som började med att strama åt sjukförsäkringen , sen fosterhemsbarnen detta skedde på S tid så det gäller se heleheten.

      • Hhemgren

        Ja det var tvungna att dra åt för de var tvungna att sanera den stora utlandsskulden som borgarna drog på oss sist de hade makten!!!

        • guest

          skitsnack.

          var för att kostnaderna för sjuka ökade med ca 40 miljarder på 4 år

          • Ros

            Men det är mer än dubbelt mindre än vad jobbskattebidragen är nu?

        • Janne

          Nu var det ju sossarna som grundlade den – det har ju K-O Feldt själv medgett!!!

      • Ros

        Bildts enda vägens politik som du glömt i gen här?

    • Jannne

      Åja, regeringen och dess ministrar blir allt ordentligt påhoppade när misshälligheter, rättvist, uppmärksammas….

      • Hhemgren

        Om det är så varför skrivs de t då inte om att Rainfeldt har ett skräck välde och skrämmer rikstagen ledamöter till tystnad och att han hoppar över rikstagen som är de folkvalda och våra röster ! De får inte ens papper så de kan läsa in sig på frågorna de ska rösta om , utan de blir tillsagda vad de ska rösta på!! Det bryter både mot Sveriges grundlag och mot en av demokratins grundstenar!!! En så länge är det bara Aftonbladet och tv4 nyheterna som har tagit upp det, men Kalla fakta håller på att undersöker det!! När han som har hand om programmet kom in i rikstagen så fick de order att springa och gömma sig! Demokratin är död!!!

        • http://www.facebook.com/bjorn.hernefeldt Björn Hernefeldt

          Hur vet du det om det inte skrivs om det. Det är ju en paradox eller annars har du en fot inne i regeringsarbetet

          • tucuman

            är väl bara vad han tror sossar är ju experter på tro o tycka utan att veta något.

          • Hhemgren

            Nej men de tror då att alla människor är lika mycket värda och att alla har rätt till en chans även de svaga medan moderaterna skiter i de svaga och bryr sig bara om de starka!!

          • Ros

            Nu kommer det från rätt person menar du förståss nämligen dig?

          • Hhemgren

            De enda som har skrivit det är Aftonbladets kultursida och tv4 nyheterna, men som sagt det kommer att komma på kalla fakta!

        • Anonym

          Du förväxlar väl Reinfeldt med Göran Persson med skräckväldet.
          Mannen som nu sitter och myser i sin 40 miljoners Herrgård betald av oss.

          • tucuman

            bra sagt sådan är de sanna socialsiterna.

          • Hhemgren

            Gå då in och titta en artikel på kultursidan på aftonbladet och på tv4 tio nyheter förra tisdagen! Två moderater fd rikstagsledamöter har gått ut och berättat hur det är! Den ena av dem har skrivit en bok som heter Knapptryckarkompaniet, och de har kommit ut och berättat bara för att de värnar om demokratin! Kalla fakta undersöker det nu! när han kom in på rikstagen så fick de order att springa och gömma sig! Och hade det varit osant så hade väll Rainfeldt gått ut och dementera det , men det enda han har sagt hitils är inga komentarer!!!

          • Janne

            Ja, det finns många f.d riksdagsledamöter – och för den delen åxå många f.d mini(s)trar som skriver böcker & berättar hur det var…..
            Du har möjligen inte läst K-O Feldts???…som exempel…

          • Hhemgren

            När två helt fristående går ut och talar om hur det är så måste det väll ligga någon sanning bakom!!!

          • Janne

            När en f.d finansminister går ut och berättar – då ÄR det definitivt sanning!!!

          • Hhemgren

            Göran Persson var mer höger inriktad! Juholt vill gå tillbaka till ideologin!

          • Janne

            ”idelogin” om att alla arbetande skall det höjas skatterna för, vilka senare skall delas ut till en massa som hellre vill låta bli att jobba – förutom den stora del som kommer att
            för(s)vinna i
            admini(s)trationen….

          • Hhemgren

            Är det inte bättre att rusta upp och bygga ut infastrukturen än att sänka skatterna det ger då garanterat jobb som inte sänkta skatter bevisligen gjort!! inte ens krogskatten har ju gett fler jobb har de ju konstateras!!!

          • Hhemgren

            Vet du hur många hundratals fler tjänstemän som har kommit till regeringen sen alliansen kom till makten och de har en grupp näringsidgare knutna till sig så kom inte och prata om administration! Och de vet inte om regeringen har blivit mutad efter som allt har blivit så billigt utsålt!!!

          • Ros

            Har du hört ordert arbetslös nån gång? Dags och börja lära dig det nu när krisen kommer på allvar så kan du också drabbas av detta. Så du får lite livserfarenhet med.

          • Ros

            Därför detta mäktiga mediadrevet som pågår mot Juholt hela tiden.

        • Janne

          ”Skräckvälde” återfinns främst bland socialistiska diktaturstater——
          …”partipiska” finns i alla riksdagens partier – inte minst sosseriet….

          • Hhemgren

            Det är stor skillnad på vänsterns diktatur och sossarna

          • Janne

            Vänsterdiktatur som vänsterdiktatur….

          • Hhemgren

            Och det är väll därför det är skräckvälde här då för att det är ingen demokrati längre! Jag var och lyssnade på när hon talade så jag vet vad jag talar om!! läs boken så får du fakta!!!

          • Hhemgren

            Hur kommer det då sig att två moderater kommer ut och berättar samma sak och observera de är fortfarande moderater de har inte gått ur partiet!

    • Ros

      Klart att han visste om detta. Men nu försäöker han lura folket att han lyssnat på dem. Och ändrar sig. Och vad klättlurat folket är i grund och botten.

  • Anonym

    Juholt bejakar konstant alla påhopp. Det gör att INGEN kan komma åt honom. Hal som en ål.

    Hur mycket skit han än skull få kastat på sig så rinner det av. Och det värsta är att han med det inte tar åt sig..

    • Ros

      Håller borgar drevet på och falera nu för dig?

  • Hhemgren

    Det gör det samma om ni censurerar mina länkar för kalla fakta håller på att undersöka det så sanningen kommer fram till slut ändå!

  • Magnor999

    Juholts sossar stödjer regeringen minst lika ofta som SD gör. Det som är utmärkande är att Sossarna går i hop sig med SD för att fälla regeringen på en rad punkter. Detta visar ju på att det är sossarna som samarbetar med SD. vilken dubbelmoral……

    • Hhemgren

      Så borgarna gör inte det då? de var de enda som sa nej till sanktioner mot Syrien och det bara för att Ericssons säljs där!!!

      • Anonym

        Sverige var nästan det enda land som skulle drabbats av Syrien sanktionerna. Hade regering gått med på det hade de varit landsförädare.
        Sådana finns det gott om bland sossar.

        • tucuman

          alldeles rätt

          • Hhemgren

            Snacka om att vara känslo kall du måste vara en av dem som tjänar pengar på dem!!!

        • Hhemgren

          Så det är viktigare att de som äger Ericsson ska Tjänar pengar på dem än att de mördar tusentals? Det är verkligen att ha empati för andra människor!!!

        • Ros

          Var det moderaternas hemliga partibidraget från Ericsson som han inte ville föråda? Fredde har inte talat om varifrån han får bidragen ännu?

      • Christer Skaring

        Telefonsystem har sålts till Syrien och använts under många decennier. Även under regeringar ledda av Palme, Carlsson, Persson. Vad har du för synpunkter på dessa driftsatta utrustningar då? Är det också Reinfeldts fel? Ska han åka dit
        och montera ner dem? Tror du Assad accepterar det?

        • Hhemgren

          Men det har inte Varit så illa och uppmärksammats som det är i dag!!!

    • tucuman

      helt rätt tycker skamligt soosarna använder SD för att sänka regeringen.

      • Hhemgren

        Men det är inte skamligt då att Rainfeldt kör över Rikstagen som är folkvalda och ska vara våran röst och inte ens ger dom papper så att de kan läsa in sig på frågan utan de talar om för dem vad de ska rösta! Det bryter mot Sveriges grundlag och en av demokratins grundstenar! så det finns ingen demokrati längre det är en diktatur!!!! Men kalla fakta håller på att undersöka det nu så sanningen kommer fram!!

        • tucuman

          att S utnyttjar ett parti med rasistiska grunder är fär mig inte bara skamligt utan äckligt.

          • Hhemgren

            Det är inte äckligt då att de har rivit ner demokratin och att det numera är en diktatur?

          • Janne

            Nu har du spårat ur fullständigt…..
            ..”diktatur”…………

          • Hhemgren

            När inte Grundlagen och en av demokratins grundstenar Hoppas över så är det ändå ingen demokrati!! Rikstagen är våra folkvalda och de som ska vara våran röst men de får inte längre papper på frågorna utan de blir tillsagda vad de ska skriva!!

          • Ros

            Tänk vilket förfall landet befinner sig i nu?

          • Janne

            Partipiskan viner, och har nog vinit mer inom sossepartiet.
            Jag har pratat med en gammal sosse som bekräftar det…

          • Hhemgren

            Fattar du inte Moderaterna har aldrig varit eller kommer att bli ett demokratiskt parti de motarbetar det! Eller tror du att det var de som införde det???!!! Jag har pratat med en gammal moderat och hon sa att det är inget demokratiskt parti!!!!

          • Janne

            Duktigt!
            Har du pratat med EN gammal moderat!

          • Ros

            Klart att det är diktatur. Fråga Annmari Pålsson så får du svar rätt från personen själv.

      • Ros

        Ocgh regeringen sitter med SD s näder kvar. Så väx upp vet jag!

    • Ros

      Konstig beskrivning på dubbelmoral som du försöker deig på här.

  • Anonym

    Numera gör man en ”Juholtare” inte en ”pudel”.
    Avvakta, återkomma, pågår, invänta, kommer, möjligt, troligt, får se, eventuellt…………
    Stort förtroende framkallar dessa ord!

    • Ros

      Talar du om Carema nu här så vi vet? De gjorde visst en dag med.

  • Sugat

    Juholt är ju ett ganska spännande inslag i politiken. Man undrar vilken är nästa groda och hur den skall förklaras bort. Senaste var ju att han räknat ut att om den nu redovisade opinionundersökningen hade varit valresultat skulle han blivit tillfrågad om statsministerposten. Vilken värld lever han i?

    • Hhemgren

      Om du läser fakta så skulle det vara jämt med mandat i rikstagen om det var val nu!

      • http://www.facebook.com/bjorn.hernefeldt Björn Hernefeldt

        Om du ”tänker” så inser du att om det vore val idag skulle M vara 1-2 % mindre och KD 1-2 % större. D.v.s inte jämna mandat! men då måste man ju tänka efter och gå tillbaka till tidigare val för att se hur man gjorde då…

        • Hhemgren

          Vid den här tiden före förra valet så låg borgarna under med 19% så mycket hinner hända än och fler och fler börjar fatta hur det står till! Och under det värsta drevet så ökade sossarna med 1200 medlemmar och de ökar hela tiden!

          • Janne

            Ökar???
            I mätning efter mätning så BACKAR ju (s)-partiet…….

          • Hhemgren

            Ja men mycket har hänt på sista tiden och undersökningar kan fixas så att siffrorna se bättre ut! Vi gjorde en lika dan undersökning som Aftonbladet gjorde om hur stort förtroende Rainfeldt har och det visade motsatta på facebook!!

          • Janne

            Detta måste vara dagens roligaste inlägg!!!

          • Hhemgren

            Nej!! det är sant alla siffror kan Ändras och om du inte tror att arbets förmedlingen kommer med riktiga siffror så hade de väll gjort det åt andra hållet så att de ser bättre ut för dem!!!

          • Ros

            Kom överaskningen för dig nu äntligen?

          • Ros

            Menar du i Stockholm då?

          • Hhemgren

            Ja det är ju bara i storstäderna som de backar och mätningarna görs nog där!!!

  • Tinta_c

    Tänk om man skärskådat varje sakfråga tex. FR uttalat sej om. Jag är säker på att man kunnat tolka det till ”fel uttalande” om man BELÖNADES för det, så som nu är fallet med Juholt.
    Om man kan se Juholts uttalande om mobiltäckningen som felaktigt och på tok för dyrt. Då är det ju någon annanstans felet ligger. Att inte människor i glesbygden skall ha rätt till en telefonförbindelse i dess teknik täta tider, är skandal. Juholt har rätt media saknar helt sinne för det rättvisa.

    • Anonym

      Varför har folk i glesbygden 10 mil till närmaste affär, 20 mil till ett sjukhus 15 till en bensinmack?
      Jo för de bor där de bor och har valt det.
      Så jäkla orättvist. Men skall vi andra betala för det?

      • Hhemgren

        Alla kan inte bo i storstäderna, det är nog med bostadsbrist som det är: Och utan dem skulle du inte få mjölk, mjöl, och kött!!!

        • Tinta_c

          Det är viktigt med en levande landsbygd. Livet måste få kosta. Många kommer nog att förstå först efteråt, vad välfärd var för något..

          • Hhemgren

            Ja det har du rätt i!

        • Ros

          Men stockholmarna tror att maten tillverkas i affären där de handlar. Så fodra inte för mycket dem bara.

      • Tinta_c

        Telefonförbindelse för fast bosatta personer, har setts som en rättighet i vårt land, så tror jag.
        Men det var väl på den tiden när människan var viktigare än marknaden.

        • Janne

          Alla har aldrig haft tillgång till fast telefonförbindelse – inte någonsin…..

          • Ros

            Och nu river de bort telefonförbindelse till dem haft det. Verkar lite hjärsläpp på hög nivå detta eller?

      • Ros

        Klart att ni ska betala för det. Va kommer du med för egofasoner riktigt?

    • Ros

      De är köpta av borgarna och näringslivet som folk borde begripa. Även L M ingick i köpet så ni inte missar detta här.

  • Anonym

    ”Juholt avslutade sedan med att önska alla journalister en trevlig jul:
    - Hoppas ni får lite ledighet.”

    Var faktiskt lite roligt sagt av HJ, det visar att han har humor, ledigheten beror på vad HJ säger under julhelgen eller om han bara mumsar på skinka.

  • Ulf

    18 år i riksdagen måste räck till att förberedda sig. !

  • Håkan

    Ljugholt är Alliansens bästa självgående propaganda maskin.

  • affarsutveckling

    Jag kommer aldrig mera att rösta. Jag har fått nog av allihopa. Den dagen jag tycker någon framstår på ett bra och korrekt sätt och har lite pondus är det möjligt man tänker om. Men då kanske man inte längre bor i landet eller lever.

    • Hhemgren

      Det är inte Juholts fel att Lena Mellin M på Aftonbladet drog igång drevet med felaktiga uppgifter! Flera av borgarna har gjort samma sak men de skrivs det inte om! Sncka om att tidningarna är köpta eller M ledda!!!

      • Janne

        ”Felaktiga uppgifter” – så kan man ju kalla den totala brist på insikt & logik som Juholtar´n visade upp när han tyckte att kulbon skulle få bo helt gratis på skattebetalarnas bekostnad – och i sin egen lägenhet….

        • Hhemgren

          Det var en lögn som Lena Mellin på Aftonbladet kom ut med! sanningen är det att de ska delas när hyran överstiger 8000 kr och det gjorde inte hans och att både han och hans sambo skrev på papperna, så är det någon som har gjort fel så är det de som har hand om bidraget! Det enda fel han gjorde var att han gick ut för tidigt och bad om förlåt! Flera av borgarna har gjort samma sak men det skrivs det inget om!! men Kalla fakta är tipsade nu så vänta och se när det kommer upp! det är flera som tipsat dem!!!

        • Ros

          Och Fillippa får bo gratis på skattebetalarnas bekostnad förståss då? De har du inget emot väl?

          • Janne

            Det är LITE skillnad på ett officiellt statsministerresidens, som förresten Göran den store instiftade, och en enkel riksdagsmannabostad……..

          • Ros

            Så moderaterna har skillnad på folk och folk? Ja se där kom bockfoten fram igen.

      • Janne

        ..Och varför har då sossarna & LO sålt ut nästan hela sin egen press?………

        • Hhemgren

          Kanske för att få mer pengar till de arbetslösa som bara ökar och ökar!!

          • Janne

            Tror du på det där själv egentligen???

          • Hhemgren

            Det finns det fakta på leta!!

          • guest

            i din facebookgrupp eller vardå?

          • Hhemgren

            Nej! Hos facken själva!

      • Anonym

        Men det är Juholts fel att det blev ett sk drev.
        Skylla sig själv.

        • Hhemgren

          Han hade inte gjort något fel det är Lena Mellin M på Aftonbladet som kom ut med felaktiga uppgifter och många utav de borgliga har gjort samma sak men det skrivs det inte om ! Snacka om vinklad media!!!

          • Anonym

            Må hända att regler för hyresbidrag inte fanns.
            Men efter det?
            Han har verkligen inte behövt någon hjälp för att hamna i rampljuset, negativt.
            Idag säger vi så här för vi kan alltid ändra oss imorgon.
            Trovärdigt????????????

          • Ros

            Trovärdigt och ändra sig under galjen föredrar du väl då?

          • Hhemgren

            Har du inte fattat det är bara lögner och fantasier de skriver i tidningarna!

          • Ros

            Högervriden media som all borde veta vid det här laget.

  • http://pulse.yahoo.com/_R5CHHIRAO4W7YGKYP3ET2INQ3Y Axel

    En andens gigant i farten.

  • Karl M

    Sahlin ser inte skillnaden på arbetar-parti och arbetare-parti
    Kära Mona, arbetar är ett verb ( något som man gör ) det är så Moderaterna uttrycker sig. Arbetare är ett substantiv, något helt annat som S vill ha namnpatent på. Mona det är många som ler åt din okunnighet. Det nya ARBETAR-PARTIET MODERATERNA är någonting helt annat. Skärp er S!!! M har aldrig utgett sig för att arbetare -parti det hör socialism till att indela i klasser i samhället, och för att bevaras.

    • Hhemgren

      De gick ju ut med att vara ”de nya arbetarpartiet” i valet!!! Och det finns statistik på att klyftorna har ökat katastrofalt under de år som de har varit i makten! De fattigaste har 60% mindre att leva på en medelklassen!! Så kom inte och säg att de inte har skapat olika samhällsklasser ta reda på fakta först!!!

      • Janne

        Hur var det nu med att ” visa fakta” som du skrev tidigare?

    • tucuman

      bra sagt problemet är att S delar in folk i olika fack . M är det parti som sätter individen i centrum.

      • Hhemgren

        Ja de sätter de som har jobb och de rika i centrum ! Resten skiter de i!!!

        • tucuman

          de bryr sig om alla de försöker hjälpa de som S satte i utanförskap men de tar lång tid rätta till det.

          • Janne

            ….plus att det är de som jobbar, som för en gångs skull behöver stå i centrum eftersom de betalar världens högsta totala skatt skatt och håller samhället uppe….

          • Hhemgren

            Okej medan de sjuka och svaga ska behöva leva på svältgränsen Det är ju verkligen solidaritet och man har då verkligen empati för andra människor!!!

          • guest

            du tycker väl att detta är empati och solidarisk och sossepolitik från 2005 aB

            Hur stor gruppen nollklassade är – de som inte har rätt till sjukpenning för att de inte är tillräckligt sjuka och samtidigt arbetslösa men alltför sjuka för att vara aktiva på arbetsmarknaden – vet ingen säkert. Arbetslivsminister Hans Karlsson tror att det är 500 – 1000 personer. Enligt en rapport från socialstyrelsen i somras var de 35000

          • Hhemgren

            Tror ja men visa statistik på det!!

            Över 60% av dem som blev utkastade har återgått till sjukpenning eller fått sjukpension! Borgarna sjukskriver väll inte friska va???!!!

          • guest

            det var sosseministern som trodde.

            socialstyrelsen hade ju en siffra från en rapport

          • Hhemgren

            Så länge du bara skriver och inte kan visa någon fakta så kan du hitta på vad som helst!!!

          • guest

            så socialstyrelsens siffra dög inte åt dig

          • Janne

            Då är han ju i gott sällskap av dej…

          • Hhemgren

            Gå då in och titta på FK egen statistik får du se! och skulle de fiffla med siffrorna så skulle de väll göra det åt andra hållet så det såg bättre ut för dem!

          • Hhemgren

            Om det var 35000 på den tiden så kan du ju tänka dig hur nånga tusen till det blivit sedan alla sjuka kastats ut!

          • Hhemgren

            Och är du så häckar feg så du inte törs gå ut med ditt eget namn och stå för dina åsikter!

          • Ros

            Men inte vågr han det tyvärr. Fredde har lagt honom i arbete här förståss?

          • Ros

            Du glömde tala om att jag fått arbetslösas, sjukas och pensionärernas försäkringspengar i jobbskatte bidrag som Reinsvält mutat dig med.

          • Ros

            Med att stjäla försäkringstagarnas pengar från sjuka , arbetslösa och pensionärärna som du håller tyst om här?

          • Janne

            Om du ändå inte var så oerhört korkad ros – man kan inte något som är ens eget……

          • Hhemgren

            Ja de investerar för sin egen framtid ! de kan också bli sjuka eller arbetslösa!!!

          • Hhemgren

            De kastar ut tusentals sjuka och säger att de ska söka jobb fast det inte finns några , de säger att alla som inte jobbar är lata! Men de talar inte om att det inte finns några jobb!!! Det enda som har hänt är att klyftorna har ökat katastrofalt!!

          • guest

            det är nästan uteslutande vänsterdebattörer som påstår att alla sjuka är lata

          • Hhemgren

            Det gick ju Rainfeldt ut med till valet att folk är inte sjuka utan lata även de arbetslösa sa han var lata fast det inte finns några jobb!!!

          • Hhemgren

            De flesta människor vill göra rätt för sig om de har möjlighet!! Visst finns det ett fåtal som utnyttjar men för det så måste de väll inte dra alla över en kam!!!

          • Ros

            Nämen nu försöker du ljuga igen här? Hur kommer det sig att du gör så?

          • Ros

            Utnytja dem med 223 kr om dagen ska du tala om så folk förstår vad du menar här?

          • Hhemgren

            Jaha så de hjälper folk som lever i ett utanförskap och de sjuka genom att de kastar ut dem så de måste leva på soc eller på anhöriga det är ju verkligen att motarbeta utanförskap!!!

      • Ros

        Individen i centum. Moderaterna ja sätter miljönären i centrum så klart. Arbeatern skiter M i fullständigt tyvärr.

        • Hhemgren

          Ja att folk inte fattar att moderaterna har alltid varit och alltid kommer att vara ett rikemansparti! Men de har väll blivit hjärntvättade med allt hans prat om att de arbetslösa är lata och mutade av att de fått mer pengar i fickan!!!

          • Ros

            Från rikemannens bord som de inte fattar ens. Så illa är det med dem.

    • Ros

      Det nya Arbetarpartiet Moderaterna är lika med. Ta från fattiga arbetare och ge till de redan rika och gör dem rikare. Moderaterna klasslös säger du? Nu skämtar du alltid?

  • Anonym

    HJ duckar för många frågor

    • Hhemgren

      Det är för att de inte har fastslagit ett parti program än han kan väll inte gå ut och uttala sig om saker som inte partiet har fastslagit än! Och gör inte Rainfeldt det då som inte ens törs ha någon debatt med Juholt!

      • Janne

        Nu var det ju faktiskt Juholtar´n som hoppade av Tv-debatten med övriga partiledare…

        • Hhemgren

          Det var för att han inte ville stå på samma sida som SD, som du påstår att de samarbetar med!!! Nu senast vägrar ju Rainfeldt debattera om utförsäljningen om vården!!!

          • Janne

            NÄR påstod jag om att alliansen samarbetar med SD???
            Ljug inte så uppenbart…….

          • Hhemgren

            Jag menade inte att alliansen står på SD sida det var för att Juholt inte ville stå på deras sida som han avstog från debatten!!

          • Janne

            Tydligen inte bara Juholt som gör en ”Juholtare”…..

          • Ros

            Nog hörde du väl vad han sa Juholt?

          • Hhemgren

            Nej han stog upp för sina värderingar!! Hur många gånger tror inte du att borgarna har röstat samma som SD , de har ingen egen majoritet de måste ha SD med sig om de ska få igenom sina beslut!!!

    • Hhemgren

      Så fort det börjar hetta till i någon fråga så håller sig Rainfeldt undan!!

      • Ros

        Du han är svarslös så därför håller han sig undan som all borde fatta utom alliansarna.

        • Hhemgren

          Ja det har du rätt i!! =)

  • http://www.facebook.com/people/Jan-Olov-Newborg/100002518002193 Jan-Olov Newborg

    Juholt har helt rätt om telenätet!

    Om svenska staten sedan 2002 plockat av Telia över 135 miljarder och Telia nu skrotar ca 50 000 km kopparledning för 70 000 hushåll,så är det helt rimligt att staten tar 10% av Teliainkomsterna och bygger nya fibernät på landsbygden!

    När inte ens det 20 år gamla GSM nätet har täckning,hur ska då nya 3G/4G ge någon täckning och bredbandskapacitet. 150 meter lövskog stoppade all 3G vid Bråviken!

  • Clas Engstrom

    För en gångs skull håller jag med Göran Persson. Landstingen borde skrotas. Sjukhusen i de olika landstingen levererar långt ifrån samma sjukvård till patienter med samma behov. Vissa skriver ut billigare mediciner för att spara pengar. Effektiviteten är låg och det är märkligt att varje sjukhus måste ha sitt eget patientjournalsystem. Varför inte samma över hela landet? Vi har inte olika skattesystem över landet, så varför har vi inte samma syn på hur sjukhusen ska bedriva sin verksamhet?

    • Hhemgren

      Är det då bättre att gamla ligger och dör av svält och att de väger blöjorna för att se om de är fulla medan ägarna tar ut flera hundra miljoner till skatteparadis?

      • guest

        du hade väl inga som helst problem med att carema och attendo såldes till riskkapitalbolag då sossarna styrde

        • Hhemgren

          De hade då mycket mer kontroll än var det är nu Till och med socialnämden hade gett dem bra betyg! De sa de på nyheterna i går kväll!! Men det kanske har att göra med att Rainfeldts fru är delägare i det så de vill väll få ut så mycket pengar de kan!!!

          • guest

            du tycker alltså att vanvårdsfallen i Uppsala 2006 under sossestyre var att ha kontroll

          • Hhemgren

            Det är då mycket fler och allvarligare nu än då!! Och ägarna ska få ta ut hundra tusentals kronor från våra skattepengar till skatteparadis!!!

  • Anonym

    Trängseln på vänsterkanten ökar. (S) har tydligen stallorder om att backa till vänster och (V) vill med ny partiledare ”ragga” väljare från (S) och den vänstra delen av (MP)

    • Hhemgren

      Det kanske beror på att fler och fler upptäckt att höger politiken inte håller och att det ända som har hänt är att klyftorna växer! de fattigaste idag har 60% mindre att leva på än medelklassen!!!

      • Anonym

        Då är det därför som (S) och (V) backar?

        • Hhemgren

          Att de har backat är tack vare drevet som Lena Mellin startade med falska uppgifter! Det är tipsat av flera till Kalla fakta! Rainfeldt törs ju inte ens ha en debatt mot Juholt! Att de startade drevet är bara för att han är ett stort hot mot dem!!!

          • Janne

            Sossarna har backat oavbrutet i minst 10 års tid – långt innan ”drevet” startade….

          • Hhemgren

            Ja men de har börjat upptäcka att de blivit lurade och att det inte blivit bättre utan att det blivit sämre och att det var bättre förr. Även du kan bli sjuk och utkastad eller arbetslös jag undrar verkligen om du kommer att resonera lika då!!!

          • guest

            detta tycker du alltså var bättre under sossarna 2005

            ”Folk behandlas som ping-pong-bollar
            Försäkringskassans metoder driver folk till självmord, hävdar diakon Britta Vester.
            Nyligen tog en flerbarnsförälder i Umeå livet av sig en vecka efter att försäkringskassan dragit in sjukpenningen.

            Britta Vester har arbetat som diakon i Umeå landsförsamling i 15 år, och hon har sett hur allt fler människors liv slås i spillror i takt med att sjuk- och arbetslöshetstalen ska förbättras.

            - För femton år sedan kom folk till kyrkan för att vara med i församlingsverksamheten. I dag får vi ett samtal i veckan från en långtidssjukskriven eller arbetslös som behöver hjälp. Och det är bara till vår församling, säger Britta Vester.#

          • Hhemgren

            De kastade då inte ut tusentals sjuka på samma gång för att de skulle kunna sänka skatterna för dem som redan har det bra!!!

          • guest

            du tycker att , slopad förmögenhetsskatts för de allra rikaste som Stefan Persson, slopad arvs och gåvoskatt,maxtaxa på dagis med sänlkt taxa med 5000 kr mänad som sossarna gjorde inte var att gynna de rika, eller?

          • Hhemgren

            När de inte fanns några jobb så hade de i varje fall en inkomst nu får de leva på svältgränsen! Och sossarna kastade då inte ut tusentals åt gången helt utan skyddsnät!!

          • guest

            skulle detta vara bättre enligt dig vk.se från 2005

            Sjukskrivna utan hjälp söker socialbidrag
            När försäkringskassan skruvar åt kranen för de sjukskrivna vältras kostnaden över på kommunerna i stället. – Socialbidrag har blivit de sjukskrivnas sista chans, säger Leif Karlsson, chef för försörjningsstödet i Umeå.

            På tre år ska försäkringskassan halvera sjukdagarna. Metoderna har beskrivits som brutala och enligt anonym personal på försäkringskassan i Umeå delar cheferna i princip ut ackord till de som lyckas dra in mest sjukpenningar.

            Började i våras

            Nu har kommunerna börjat se effekterna av de tuffare tagen.

            - Vi märker att det har tillkommit nya socialbidragstagare. Det började i våras. I första hand gäller det de som har fått indragen sjukpenning, säger Leif Karlsson.

          • http://www.facebook.com/people/Martin-Isaksson/1287115699 Martin Isaksson

            nu var det ju ioförsig moderaterna som styrde kiruna o umeå under den tiden lilla du så du motsäger dig själv..hehe

          • Ros

            Håller du i halmstråt nu ser jag. Allaiansen som har minoritetsmakten nu så du vet!

          • Ros

            Menar du att folket blivit mer dumma på 10 år? i Sverige. Klart att en del låter sig köåas utan att tänka före.

          • Janne

            Ja, och du går i täten……

          • Ros

            ja och du med så är vi två stycken eller?

        • Hhemgren

          Men fler och fler börja fatta hur det ligger till!!!

          • Janne

            ????????????????

          • Hhemgren

            Att det enda som hänt är att klyftorna ökat och att samhället har blivit mycket känslokallare och hårdare!!

          • Ros

            Har du fatt stroke verkar det som?

        • Ros

          I Stockholm menar du väl då? Du vet väl att de finns folk utanför tullarna också i Sverige?

  • Anonym

    Sandlådefasonerna mot SD fortsätter. Det kommer att straffa sig i längden, S-väljare som förfasas över mångkulturens effekter kommer tveklöst att gå över till det SD som S-pamparna föraktar och baktalar. Flykten till SD har bara börjat…

  • Anonym

    Metros väljarundersökning idag skulle ge förljande mandatfördelning, Valmyndighetens simulator räknade,
    Alliansregeringen 163 mandat
    Den splittrade oppositionen 186 mandat.
    M=125
    C=16
    FP=22
    KD=0
    MP=41
    S=88
    V=25
    SD=32

    • Anonym

      Jasså så både MP o SD ingår i vänsterblocket och KD inte kommer få stöd röster?
      Skoja papegoja

      • Anonym

        Tillhör man inte regeringspartierna eller har samverkansavtal med regeringen så är man i opposition oavsett var man befinner sig på höger-vänsterskalan. Om man får stödröster eller inte avgörs i val men det som jag redovisar är det som publicerats i Metro idag och lagt in resultaten i Valmyndighetens valsimulator.

      • Hhemgren

        Det är fakta KD ligger under 4% spärren kolla själv!!!

        • Mitt Romney

          Du använder väldigt många ! I dina inlägg.. Måste vara väldigt frustrerande att vara sosse i dag;) Det är personer som du som gör att man nästan kräks av att höra uttrycket ”sosse”

    • Janne

      Du glömde bort ”kamrat 4%” som sosseriet utnyttjade under decennier tidigare…….

      • Anonym

        Jag spekulerar inte utan matar in dagens siffror i valsimulatorn som Valmyndigheten har på sin hemsida och då får man ovan angivna resultat.

        • Janne

          Om man matade in SCB:s stora väljarundersökning från förra veckan, så skulle alliansen få egen majoritet…..

          • Anonym

            Just det, det skiftar från dag till dag, precis som allt annat.

          • Janne

            ..Med den skillnaden att sossarna har en mycket lång tids backande med sig, och nu ligger historiskt lågt….

          • Hhemgren

            Ja men fler och fler upptäcker att de blivit lurade och de upptäcker att de var bättre förr så mycket kommer att hända innan valet!!!

          • Janne

            Det upptäckte det lurade Svenska folket redan 2006….

          • Ros

            Med nutan mer i plånbiken som ni blev lurad med så klart. Säg hela sanningen så tror folket dig.

          • Hhemgren

            Det stämmer inte i rikstan kolla mandaten!

    • Janne

      Ja, den glädjen varade inte länge – I dagens Demoskopmätning leder Alliansen med 9,9% över det osamlade vänsterblocket………51,6 – mot 41,8 – EGEN majoritet alltså………………………………

  • Bjärred

    Hej
    Här har vi en partiledare som sagt så många fel saker att han blivit ombedd att ligga lågt. Nu vågar han inte säga någonting eller ha några åsikter om någonting. Är det bra för ett parti att ha det så.
    Är det bra för ett parti

    • Ros

      Han har väl fått furbud från Timbros tankesmedja. Men best om han gör som Reinsvält håller sig gömd som ni allinansarna talar tyst om här?

    • Hhemgren

      Har inte Reinfeldt det då Han undviker ju pressen när det börjar hetta till!!!

  • nyval

    Håkan är ett hot mot renfeldt och därför vill gärna borgarjournalisterna försöka sskapa kaos inom s.

    Och i synnerhet för håkan juholt som är ett politiskt hot mot alliansregeringen och renfeldt.

    Håkan Juholt är sveriges skickligeste politiker som tydligen skall stalkas från borgerligt håll.

    • Hhemgren

      Ja det är rätt! Det är flera som har tipsat kalla fakta om att det var Lena Mellin som kom ut med falska uppgifter i början och drog igång det hela!

      • Janne

        Sååå, så ett ”tips” är lika med dagens sanning då?….
        Jobbar du på SVT förresten som ”vet” att flera har tipsat kalla fakta?….

        • Hhemgren

          Nej men vi är ett nätverk på facebook och det är flera som har sagt det efter att jag talat om att jag har gjort det sen jag satte ut länken under en artikel i Aftonbladet där de trackar ner på Juholt! de har skrivit och tackat mig för att jag lagt ut länken och sagt att de också tipsat dem!

      • Anonym

        Håller med, alla Juhults uttalanden är falska.
        Ur popkornmaskinen kommer ju enbart grodor.

        • Hhemgren

          Har du bevis för det kom med fakta innan du uttalar dig!!!

        • Ros

          Reinsvält popkornsmaskin är i gömma. Har du nån aning om var?

          • Hhemgren

            Ja det är väll gömt bland alla hundratals tjänstemän som han har knutit till sig!!!!!

          • Janne

            Nå, isåfall är det bara en bråkdel av alla tusentals ”tjänstemän” som sossarna omgav sig under regeringsåren…

        • Hhemgren

          Jaha allt det som Rainfeldt har sagt är sant då och Slagit in som han lovat!!!

      • Anonym

        Och Juhult åker land o rike runt på en förlåt turne,
        pga sossen Mellins ”falska” uppgifter.
        Isåfall Herregud då är han dummare än jag trodde.

        • Hhemgren

          Ryktet hade ju redan kommit igång och han åkte ut för att fråga vad folk tyckte och fick 1200 nya medlemmar! vad skulle han annars gjort?

          • Janne

            …och tappade ytterligare 0,5% i senaste Demoskop-mätningen….

        • Ros

          Men du verkar ännu dummare som hänger på LM falska uoogifter?

        • Hhemgren

          De jobb som kom nya var tillfälliga jobb som arbetsgivarna utnyttjar och som Sverige ska få böta för i EU! Om du inte tror att det är många,som tänker rösta rött så gå då in på Fb och sök på Vi som inte tänker rösta på alliansen i valet 2014 de har över 9000 medlemmar och det är bara en av grupperna !

    • Janne

      Håkan är ett lika litet hot som både Jonas & Jimmie….

      • tucuman

        ja så är det swer framemot 2014 då moderaterna kommer vara 10% större än s om inte mer.

        • Hhemgren

          Före förra valet vid den här tiden låg borgarna under med 19% så än kan mycket hända ! fler och fler vaknar upp och ser vilket känslokallt och hårt samhälle som Sverige har blivit! Nu under det värsta drevet har sossarna fått 1200 nya medlemmar!!!

          • Janne

            …samtidigt som man backar ytterligare 0,5% i senaste mätningen ”Vad hade du röstat på om det vore val idag” – Demoskops senaste…

        • Ros

          Du menar att du får din muta jobbskattebidraget före valet?

          • Hhemgren

            Ja det är sant! folk har blivit mutade !!

      • Hhemgren

        Varför tror du då att de svärtar ner Juholt i media? Om han inte vore ett hot?

        • Janne

          ”svärtar ner”? – det klarar han så bra själv….

          • Hhemgren

            Det är ju bara lögner ta reda på fakta!!!!

          • Janne

            Lika mycket lögner som sossarna spred tidigare då i vissa ”drev”?!!

          • Hhemgren

            De jobb som kom nya var tillfälliga jobb som arbetsgivarna utnyttjar och som Sverige ska få böta för i EU! ! Och tror du inte på att det finns folk som har tröttnat och inte tänker rösta på alliansen så gå då in på Fb och sök på gruppen Vi som inte tänker rösta på alliansen i valet 2014 de har över 9000 medlemar och det är bara en av grupperna som finns!

          • Janne

            9000 räcker fortfarande inte till valseger 2014…..

      • Ros

        Janne de är din idol som gömmer sig så att inte folket kommer på hur handfallen han är. Fredde nämligen!

        • guest

          säger du att du är helt handfallen Hr Rönnqvist

          • Hhemgren

            Nej han säger att Rainfeldt är!!!

    • Ros

      Visst är stalkning straffbart i Sverige?

      • Hhemgren

        Ja det är det!!!

  • tucuman

    håkan är inte ett hot alls mot borgarna snarare tvärtom en tillgång.

    • Ros

      Tänk vilka cykelturer du tar här igen ser jag. Leta rätt på Reinsvält så de får debattera 2 tim varje vecka fram till nästa val. Så kanske dina ögon öppnas ockxså?

  • Jonas Wikstrom

    ”Det finns kritik mot partiet om att det inte finns någon med utomeuropeisk bakgrund i partiet.”

    Inte någon i hela partiet?

    • Hhemgren

      Det finns det många av i borgarna då??!!!

  • Anonym

    Vill upplysa Juholt med att man måste vara en ÄKTA VÄRMLÄNNING eller kanske det duger med att vara sambo med en ÄKTA Värmlänning för att bli godkänd som medborgare och även bli integrerad i samhället sen spelar det ingen roll om du kommer från en familj som invandrat eller om du kommer från en familj som inte invandrat.Juholt är en fegis som ej vågar svara på frågor och blundar.

    • Hhemgren

      Han kan inte uttala sig en för att parti programmet är inte fast än! Han Kan inte inte uttala sig nu det kan gå i mot vad partiet säger!

      • guest

        Juholt hade inga som helst problem med att gå emot partilinjen i frågan om vinster i omsorgen

        • Hhemgren

          Ja han tycker väll att det är för jävligt att den del ska tjäna flera hundra miljoner på gamla som får ligga i kissblöjor!!! Ja de är sant att de började med utförsäljningen de ville pröva något nytt, men de har insätt att det inte fungerar!!!

        • Hhemgren

          Borgarna tänker till och med tvinga kommunerna att sälja ut trotts alla larm som varit!!!

        • Hhemgren

          De jobb som kom nya var tillfälliga jobb som arbetsgivarna utnyttjar och som Sverige ska få böta för i EU! Och om du inte tror att folk börjar få nog så gå då in på Fb och sök på Vi som inte tänker rösta på alliansen i valet 2014 de har över 9000 medlemmar och det är bara en av grupperna som finns!

          • Janne

            9000 räcker inte för valseger 2014…….

  • Typ inte S

    Han är bara bäst Juholt, en dröm som Sossarnas förespråkare. Trodde inte det var möjligt att få en än bättre än Mona, som verkade vara så nära fulländad i den rollen ;-)

    • Hhemgren

      Jag håller med dig ! =)

      • Janne

        Förstår du inte ironi???

  • ante

    Han har ”gjort dåligt” :-)
    De vill att han ska ”göra bättre”

  • Maja

    svårt att bevaka en som aldrig törs visa sig eller hur

  • Anonym

    Många har kanske har missat att det inte finns några ”neutrala” media. Allt som skrivs, sägs eller procuceras är vinklat och tillrättalagt för att passa en journalists eller redaktions politiska agenda. (S)(V)T är inget undantag, de håller sig med trogna socialdemokrater som styrelseordförande för att upprätthålla (s)akligheten

    • Hhemgren

      Jaha det är därför Aftonbladet känt för att vara en arbetartidning går ut och skriver det! Sanningen är att 91% ägs av borgare!! och om du går ut och läser om Knapptryckarkompaniet så förstår du nog att media är köpta av moderaterna!!

      • Janne

        Varför sålde då sossarna ut sina tidningar???
        Och förresten – du har ju hela LO-pressens alla facktidningar som ju är verbala megafoner för i första hand (s)-partiet, i andra hand för fackfrågor….

        • Hhemgren

          Därför att de behövde pengarna till de allt fler arbetslösa som blir och för att borgarna har försämrat villkoren för dem!!!

          • Janne

            Det var ju det absolut sämsta svar du kunde hittat på!…

          • Hhemgren

            Har inte borgarna försvagat facken! ta reda på fakta ! Du tror väll också att det är de som byggde upp facken??!!! De skiter fullständigt i arbetarna!! de mutade bara er för att ni skulle rösta på dem!!!

          • Janne

            Du är inte riktigt klok!

          • Ros

            Och du har papper på att du är klok?

          • Janne

            Lägg dej inte i sånt du inte förstår…

  • Maja

    du kan väl låta bli att läsa då så enkelt är det

    • Hhemgren

      De lurar ju folk och det är dags att de vaknar och förstår hur de ligger till!!!!

      • Janne

        sossarna lurade Svenska folket i över 50 år…..

        • Ros

          Men visst var det bra att de ordnade fri skolgång och barbidrag sjukassa a-kassa och pensionerna m. m. Hur tror du att högern och moderaterna skulle ordnat Sverige som inte lurat folket som du påstår här?

          • Anonym

            Pensionssystemet är inget att skryta över…

          • Janne

            Ja, och fri skolgång har vi ju haft sedan 1700-talet….

          • Ros

            Men med moderaterna så skulle ingen arbetare ha nån pension så vad försöker du gaffla om riktigt här?

  • http://www.facebook.com/gianmauritz Gianni Mauritz Mazzoli

    ser man hur dessa rättvisa sossar beter sig ute i landets 290 kommuner ser man deras rätta ansikte.

    Dom ”lovar” mera pengar till skola vård och omsorg men gör ständigt tvärt om.

    det enda dom verkligen gör är att spendera folkets pengar på partiet och monument över sig själva som äventyrsbad och idrottsarenor..

    • Hhemgren

      Det är för att det inte finns pengar därför att borgarna har dragit in så mycket och skänkt utomland! Dessutom så har socialbidragen ökat lavin artat för att de sjuka har kastats ut ( du kan kolla fakta själv!) Så de flesta kommuner går back!!

      • guest

        ren lögn

        enl skl gick kommunerna med överskott 2010

        • Hhemgren

          Jaha du ta reda på fakta först de flesta kommuner de flesta kommuner går back!!

          • guest

            så skl duger inte åt dig, utan du måste ljuga

          • http://www.facebook.com/espanberg Erik Spånberg

            Guest, visa oss statistiken då?

        • Hhemgren

          Ett exempel är Falun som i stället för att satsa på skolorna satsade på hoppbackar, Det var borgligt då och alla pengar gick dit men de beräknade fel så nu står bygget still och pengarna är slut!!!

          • guest

            förstår att du glömde bort att sossarna röstade för hoppbackarna

          • Hhemgren

            Det gjorde fronten jag var själv med och demonstrerade mot det med sossarna!

        • Ros

          Men vi har visst 2011 nu så du får vända bladet också?

  • http://www.facebook.com/gianmauritz Gianni Mauritz Mazzoli

    Jaha?

    och ÄNDÅ har landets kommuner fått REKORD pengar av dom onda borgarna.

    dumma borgarna som är sossar i landets kommuner asså =)

    • Hhemgren

      Det äts upp av de rekord höga socialbidragen!!!

      • guest

        kostnaderna för socialbidrag var högre vissa tider under Göran Perssons styre

        • Hhemgren

          Ja det var för att det var högre arbetslös het då och han gick då inte ut och förnekade det! De har även skärpt kraven för soc bidrag så det är färre som får det, istället får de leva på anhöriga!! Det är ju ett bra sätt att förfina statistiken!!!

          • guest

            att leva på anhöriga förekom redan under Göran Perssons tid

          • Hhemgren

            Det är då mycket mera nu med tanke på alla sjuka som kastats ut. Och angående jobben som har kommit som du påstår är tillfälliga jobb som arbetsgivarna utnyttjar och som Sverige ska få böta för i EU!

          • Ros

            Alldeles rätt som du skriver här. Håller med om detta.

    • Ros

      Visst skickade Reinsvält lite socialbidragstagare till kommuner också. Täby glömde han bort i det fallet ska du veta.

  • ante

    Ang. (S)(V)T som nämns härnere: I ett nyligen sänt inslag prataade en sosse om att det skulle komma att gå bättre för sossarna. Vi får hoppas det, svarade (S)(V)T-reportern!!
    Det är ju bedrövligt att alla ska vara tvubgna att betala tv-licens till denna propagandakanal (men den var mycket mycket värre förr…, rena pravda)

    • Hhemgren

      SVT Är inte en fristående kanal längre utan de är knytna till näringslivet!!

      • Janne

        Isåfall är det väl välbehövligt, efter att ha varit knutna till sossepartiet se´n de startade……

        • Hhemgren

          De har varit fristående det är därför vi betalat för det!!!

          • Anonym

            Hur ska du ha det?
            Du är värre än Juholt.
            29 min.

          • Hhemgren

            De har all.tid varit en fristående det är därför vi ska betala licensen men sen 2009 är vi inte det, men det är det inte många som vet och de går fortfarande ut med att de är en fristående kanal!

          • Janne

            Vi skall betala licensen eftersom sossarna som ju var för monopolet, där de själva kunde kontrollera & styra informationsflödet, har bestämt det – och tyvärr har ännu alliansen inte avskaffat den.
            Men som tur är finns riktigt fria kanaler i etern………

          • Ros

            Som du betalar för så klart. Undra på att du är utan pengar. Så Reinsvält lyckades muta dig med?

          • Hhemgren

            Så du tror verkligen att sossarna styrde? Ta den där om rödluvan också! Och att du säger att de andra kanalerna är fristående är en lögn, tror du verkligen inte att de som köper reklam inte har något att säga till om! Det är ju skrattretande de om några är väll styrda av marknaden!

          • Janne

            Jag VET att sossarna styrde SVT och SR, precis som du påstår de är köpta av närinslivet sedan 2009….

          • Ros

            Som du betalar för också? Undra på att dina pengar inte räcker till då?

          • Janne

            Du påstår fortfarande att de var ”fristående” under sosse-eran?

            …Keep on dreamin´……..

    • Hhemgren

      Det finns en lista som går runt på fb där man kan skriva på om man omedelbart vill att de ska bryta! de har varit knytna sedan 2009 alltså sedan alliansen kom till makten!

    • Hhemgren

      De får då bara fler och fler medlemmar 1200 bara genom att Han fester genom landet och vi blir bara fler och fler. Före förra valet så låg alliansen under med 19% vid den här tiden så räkna inte ut oss än!

  • Jacobsson Sten

    HA!!HA!!HAA!!! Mytomanen Juholt

  • Jan T

    S är genomskådat tack Aftonbladet och Expressen.
    NU kanske medborgarna i Sverige kan utvecklas individuellt ifred utan jantelagar och överstatlighet.

    • Ros

      Du menar så att ni egoister får sköta er själva när ni blir arebetslösa och sjuka?

    • Hhemgren

      Och suttit verkligen på allt som tidningarna skriver? Fattar du inte att det var Lena Lennon M som kom ut med falska uppgifter , kalla fakta har blivit tipsade av flera så vänta och se när det kommer så får du se vad som är sant

      • Hhemgren

        Tror ska det va!

  • Kajsaw

    Juholt har utrotat sossarna och S i Sverige… nu kan väl han avgå eller räcker ej pengarna ännu…

  • Thomas

    Han måste avgå omedelbart, Håkan Juholt, han är fel person för uppdraget och sen har han gjort för många misstag, Thomas Östros skulle passa perfekt som ny partiledare, att inte partiledningen har sett detta, de skrämmer mig lite faktiskt. Jag tror Juholt har avgått inom ett år.

    • Ros

      Thomas inte kan socialdemokratin byta partiledare varje gång alliansarna och medierna med LM i spetsen kräver det. Och du verkar inte gilla demokratin heller förmodar jag. Klart att Rensvält som mutar dig med lite småsmulor från rikemannens bord som du sväljer utan att tänka efter före.

  • http://www.facebook.com/people/Martin-Isaksson/1287115699 Martin Isaksson

    måste ju besvara denna kommentar som en viss anonym mr guest skrev innan.detta handlade om umeå år 2005 o nu så är ju umeå o kiruna kommun under den tiden styrd av moderaterna o inte sossarna så du arbetar i motvind med det du skriver här mr guest..detta är moderat politik dvs de du försvarar o inte sossarnas de står för de svagare i samhället vilket du verkar missatt lilla du


    Sjukskrivna utan hjälp söker socialbidrag
    När försäkringskassan skruvar åt kranen för de sjukskrivna vältras kostnaden över på kommunerna i stället. – Socialbidrag har blivit de sjukskrivnas sista chans, säger Leif Karlsson, chef för försörjningsstödet i Umeå.

    På tre år ska försäkringskassan halvera sjukdagarna. Metoderna har beskrivits som brutala och enligt anonym personal på försäkringskassan i Umeå delar cheferna i princip ut ackord till de som lyckas dra in mest sjukpenningar.

    Började i våras

    Nu har kommunerna börjat se effekterna av de tuffare tagen.

    - Vi märker att det har tillkommit nya socialbidragstagare. Det började i våras. I första hand gäller det de som har fått indragen sjukpenning, ”
    ”Britta Vester har arbetat som diakon i Umeå landsförsamling i 15 år, och hon har sett hur allt fler människors liv slås i spillror i takt med att sjuk- och arbetslöshetstalen ska förbättras.

    - För femton år sedan kom folk till kyrkan för att vara med i församlingsverksamheten. I dag får vi ett samtal i veckan från en långtidssjukskriven eller arbetslös som behöver hjälp. Och det är bara till vår församling, säger Britta Vester.#

    • http://www.facebook.com/people/Martin-Isaksson/1287115699 Martin Isaksson

      hum

    • Ros

      Bra skrivet som sagt de gäller och tillrättavisa de värsta lögnhalsarna här. För övrigt så håller jag med om det du skrev här.

    • guest

      Lille Martin, inte många rätt hade du

      Kiruna styrdes då av sossarna och de borgeliga och varför tog du med kiruna?

      Umeå styrdes av sossarna

      varför anser du att det är kommunen som drar in sjukpennungen för sjuka oich inte försökringskassan?

      • http://www.facebook.com/espanberg Erik Spånberg

        Försäkringskassan är en statlig myndighet, så det kommunala styret spelar inte ett dugg roll.

    • Anonym

      Umeå Socialdemokratiska Högskoleförening, USHF, organiserar socialdemokratiska studenter vid Umeå
      Universitet. Föreningen bedriver studier, social verksamhet, kommunpolitik och ställer upp med lista i valet till Umeå studentkårs kårfullmäktige. Ordförande sedan januari 2011 är Åsa Zetterberg.

      Så nu vet vi vart många framtida professorer och ”vetare” kommer i från.

  • Anonym

    Att Juholt inser att man tycker han är för dålig är verkligen positivt. Snar kanske han inser vad han bör göra också:

    • Ros

      Fälla regeringen Reinsvält så klart så landet kan börja existera igen. Och fattigt folk kann börja känna nåt framtidshopp igen.

    • Anna

      Håller med!!!!

  • Annie

    Varför har det blivit så trendigt att ogilla socialdemokraterna? Vi har dem att tacka för många sociala reformer. Det är bisarrt att ett parti som moderaterna lyckats vinna ett val pga att man lyckats övertyga människor att de svaga och sjuka är de som är samhällets stora börda. Och förresten, varför måste allt handla om pengar? Vad hände med sjukvård, skola och infrastruktur som är tillgänglig och lika för alla OAVSETT ekonomisk ställning? Socialdemokraterna verkar dock ha tappat mycket av det de en gång stått för vilket skapar förvirring hos väljarna. Det är ett stort problem.

    • Anonym

      Allt fler inser att generösa bidragssystem leder till fusk och lathet. Det är dessutom i grunden orättvist att de som arbetar hårt och sliter med studier och karriär inte själva får skörda frukterna av sitt arbete.

      Lön och inkomst skall stå i relevans till egen insats, inte i relevans till hur hårt ens grannar arbetar. Rättvisa är inte att man skall få ha det minst lika bra som sina hårt arbetande grannar, rättvisa är när man får ligga som man har bäddat.

      Är man inte nöjd med de Arbetslöshets- och sjukförsäkringar som staten erbjuder så går det utmärkt att komplettera dessa med försäkringar via fack och försäkringsbolag. Det är också många som gör det. Dessa är dessutom till skillnad från statens motsvarigheter riktiga försäkringar utan en stor bidragsdel, men jag antar att det är just det som du är emot? Du är mer för bidrag än försäkringar.

  • erik hmj

    Sossepolitik har längre gundat sig på lånade pengar. Det var inte utan anledning att omvärlden storögt begrundade det svenska undret/modellen. Så, poff sprack bubblan i början på 90 talet och sossarna fick börja leva i verkligheten, nämligen man måste jobba för att välfärden skall hålla ihop. Monsieur Juholt lovar och lovar, alla skall få gratis av allting, de som jobbar och betalar mycket skatt tja vad skall man säga, whats in it for us? Man kan inte bygga en samhällsekonomi med utgångspunkt på de som inget gör eller har det sämst ställt. Tyvärr. Däremot skall alla ha ett skyddsnät. Men inte år efter år efter år.

    • Hasse29

      Tvärtom har statsskulden alltid skenat när de borgliga har suttit vid rodret. 2006 var det plus i finanserna, det är det inte nu. Läs på, gör om, gör rätt.

  • Annie

    Jag kan inte se hur moderaterna och välfärd hänger ihop? I allafall inte på lång sikt och om man har en låg eller medioker inkomst. Långsiktigt leder deras politik till inflation. Mer pengar i börsen = folk spenderar mer = priserna trissas upp. Ingen svår ekvation. Då spelar det längre ingen roll att den vanlige Svensson fick 2000 kr mer i månaden.
    De stora vinnarna är höginkomsttagarna och det på kort sikt. Jag skulle inte ens vilja säga att de är vinnare då en politik där pengar är det enda viktiga kommer att leda till splittring mellan människor och kriminalitet. Vad spelar det då för roll att ha en massa pengar?

    • Ros

      Så du har fattat lurendrejäriet ser jag? Inte många ännu som vet att en medalj har t¨å sidor av alliansarna tyvärr. De tror att plånboken har en hjärna i stället för dem.

    • Anonym

      Aha, så när en politiker delar ut samma pengar i bidrag så blir det inte inflation? Eller så beror inflationen på penningmängden som styrs av reporäntan. Jaja, det är tydligt att decennier av flummig skolpolitik inte har varit bra för Sverige.

    • Janne

      Det spelar nog en rätt stor roll för det enskilde vårdbiträdet, eller lokalvårdaren, eller bussföraren, om denne får 2000 extra i månaden tack vare alliansens skattesänkningar, hellre än att det går till diverse medborgare som hellre avstår från att jobba, men ändå vill ha mer i bidrag – som kommentatorn ros här i spalterna…..

  • http://2000aldrig.wordpress.com 2000aldrig

    Juholt talar ut

    http://bit.ly/tPEMdJ

  • Eje Carlsson

    Håkan Juholt det bästa du kan göra för partiet och politiken är att begära ditt utträde och lämna över till andra

  • Pingback: Politisk kommunikation: Har Juholt blivit skotträdd? « the Campaign Dossier

Annons:
Annons:
Annons:

NIKLAS SVENSSON

2011: Landets 91:a mäktigaste person, enligt tidningen Fokus.
2011: INMA Awards för valstugan.
2010: Hasse Olssons pris till årets ekonomijournalist.
2010: Nominerad till Kristallen för avslöjanden i TV4.

Annons:

TWITTER

Följ mig också på Twitter - @niklassvensson

Nyhetstips mejlar ni till niklas.svensson /at/ expressen.se.

Annons:

Senaste kommentarer

Annons:
Senaste nytt
SPORT
Annons:
EXTRA
Mest läst i dag
BLOGG
Annons:
MODE
SPORT
MODEBLOGGEN
Annons:
MODE
EXTRA
SPORT
NÖJE
HÄLSA
MODE
ALLT OM BILAR
MODE
SANKTAN
Kultur
HÄLSA
MODE
HÄLSA
HÄLSA
MODE
MODE
VAR MED I LÄSARPANELEN!
DAGENS MAGASIN
HOROSKOP
MODE
ALLT OM BILAR
MODE
EXTRA
SPELA SPEL
MEST SETT I DAG
LEDARKRÖNIKÖRER
Krönikor
TV-KRÖNIKAN
BLOGG